Måndagsträning

Dagens måndagsträning får 7 Flippar av 10 möjliga. Nej, det gick absolut inte dåligt, tvärt om faktiskt (!) men man måste ju tänka på att man måste kunna höja poängen till när han går klockrent (nåja) HELA tiden =) 

I början var han aningen rabiat, som vanligt, men efter lite kontaktövningar och lek kom fokusen mer och mer på mej. Någonstans där i mitten av passet stod vi i en ring och skulle turas om att gå slalom mellan varje ekipage (vi var 8-9 st tror jag i våran grupp) och jag kunde inte annat än att le när Flippen satt alldeles lungt och stilla trots att vissa ekipage kom VÄLDIGT nära, och när det var våran tur gick han sååå fint med superbra kontakt nästan hela tiden! Jag var bara tvungen att stanna 2 gånger då han vände huvudet mot en snygg liten border collie tik, men då kom fokusen på mej igen ♥ Duktiga killen!! 

På väg hem efter träningen sittandes i lillans barnstol. Vem tror han att han är egentligen?? =)



Efter träningen lämnade vi av mitt senaste masterpiece hos sin nuvarande ägare Ylva-Li, och jag hoppas verkligen att den blev till belåtenhet =)

Min lillasyster undrade vad det var för häst som jag målat, så för som inte ser det så är det en HUND. En Chinese Crested Dog, för att vara exakt =)
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

HEJ!
Såg din UNDERBARA tavla som du gjort till
Ylva-Li!
Fantastisk!!!!!!!!

Svar: Tack så jätte mycket =) jag tycker ju det är roligt, det är huvudsaken. och jag tar emot beställningar, så du vet ;)
Moa Bergström

2013-03-12 @ 18:19:10
URL: http://kakaspack.weebly.com
Postat av: Sandra

Du borde göra många och ha en utställning och sälja, dom är jätte fina:)

Svar: men tack så mycket =)
Moa Bergström

2013-03-12 @ 21:33:48
Postat av: Ulrika Pettersson

Hej! Vilken fantastisk tavla på Kinesen!! En sådan skulle jag jättegärna vilja köpa. Bor i Skåne så frågan är om du ska skicka? När du skriver att du tar emot beställningar vad är det man beställer? Färgerna eller?? Mvh Ulrika

Svar: hej, och tackar så jätte mycket =) jag tar absolut emot beställningar, med det menar jag vilken stl man vill ha på själva tavlan, färg på ramen (vanligast är väl svart/vit/antik brun) och om man vill ha någon annan färg på bakrunden än vit. Om man har önskemål om mönster/färger eller likn så gör jag givetvis det bästa jag kan för att fixa det, annars kör jag bara på känsla =) Man kan också visa om du tex har någon speciell bild du vill att jag ska gå efter.

jag måste kolla lite hur man går till väga med frakten på en sån lång väg, men det borde väl gå med bussgods eller likn?
Moa Bergström

2013-03-13 @ 09:21:38
Postat av: Ulrika

Ja gör gärna det, jag skriver min mejladress här så kanske vi kan höras via den? [email protected]. Tror du att du kan göra en Kines och en Portis?? Jag kan skicka en bild på en Portis, det är nämligen de 2 raserna vi har vi vår kennel och dina tavlor vore pricken på i et i vårt vardagsrum! Svart ram , stl ?? ingen aning...mvh Ulrika

2013-03-13 @ 12:15:52
Postat av: Anna Nordlund

Hej Moa!
Jag jobbar tillsammans med Ylva-Li och har sett tavlan som du har målat av hennes hund. Jag är intresserad att få min hund avmålad. Du får gärna kontakta mig om du har möjlighet att måla av min hund.
MVH Anna

Svar: Hej. Vad roligt att du gillar min tavla, jag har skickat ett mail till dej =) Mvh/Moa
Moa Bergström

2013-03-22 @ 13:16:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0