"Stå"

Jag kollade just igenom schemat för våran lydnadskurs och inser att det bl.a är "Ställande under gång" som gäller nu på onsdag. Eftersom vi (okej då, jag...) inte lagt ner någon större tid på det (ingen alls) så tänkte jag börja träna in det på det här 2 veckors uppehållet som varit, men ja, tiden går fort och nu var vist dom dära 2 veckorna snart över. Skit också! 

Nåja, vi började med "Stå" lite smått ikväll i alla fall. I början klickade jag bara han stod stilla framför mej, och efter några pauser och repetitioner så kunde jag ta upp till två steg både bakåt och åt sidorna utan att han rörde tassarna. Om han rörde sej så mycket som en millimeter avbröt jag direkt och började om och gjorde det lättare för honom. Jag vill ju att han ska Lyckas så ofta som möjligt!!
Den där stigen mellan lite för lätt och lite för svårt är ibland väldigt smal =) 

Träning i inomhuslokalen. Tycker vi ska boka den snart igen, var ett tag sen 
 

Kommentarer
Postat av: Charloth - Livet med Kärleken

Ja jag tycker oxo vi borde boka innomhuslokalen :P Skulle vara kul att träna lite lydnad tillsammans :D Hälst nu när det börjar bli tävlingstider ;)

2013-03-26 @ 23:38:35
URL: http://sleepingangels.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0