Core träning och apport

Ikväll har jag varit på core-träning här i Flurkis, och hejudamej vad det verkar vara behövligt! Jag har typ inga magmuskler, det är ju ett under att jag ens kan stå upprätt... Roligt var det i alla fall och jag blev om möjligt ännu mera sugen på att kolla upp vad dom riktigt har för gruppträningar på USM. Nu när jag äntligen blivit frisk vill jag träna, träna, träna.

Tillbaka till core då. Svinjobbigt var bara förnamnet och i vissa övningar kändes det som att jag inte ens kom upp från mattan, vilket jag nog kanske inte gjorde heller, hah, men då kan det ju bara bli bättre. Efter träningen stannade jag, Madde och Anja kvar för bla lite "stå-på-huvet-träning" och andra akrobatiska övningar =)

Madde och jag visar stor smidighet och spänst (nästa gång stannar mitt halsband kvar HEMMA!! Ganska så irriterande att ha det hängande i ansiktet)
 
 
När jag kom hem var det Flippelifloppens tur att tränas! Jag började med 3-4 stycken inkallningar och fortsatte sedan med linförigheten som gick en dans och han satte vänstersvängarna jätte fint *stolt* Tränade en del ställanden också. Har inte gjort det på ett tag då jag inte vill blanda ihop läggnade och ställande nu såhär i "början", men jag måste absolut börja ställa lite mera krav på lillkillen. Han klarar ju allt galant ♥ Avslutade med platsliggning där jag gömde mej korta stunder innan jag gick tillbaka och belönade och apport både med metallen och "vanliga". Ja, det gick bra det med =)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Men gud så söt han är! :) Hur har du tränat in stadgan i apporteringen? Min tar tag fint, men spottar ut precis lika fort :P

Svar: klickern förståss!! =) flip var väääldigt skeptisk till metallen från början, men nu tar han allt som räcks fram, bestick, plastföremål osv =) klicker is the shit =) guud så läcker han är din lilla vovve, har sagt det förut men det tåls att säga igen =)
Moa Bergström

2013-09-11 @ 17:27:35
URL: http://www.frokenfraken.blogg.se
Postat av: Cissi

Jamen huuur? :) Haha jag jobbar ju också väldigt mycket med klicker, men just stadgan i apporteringen får jag inte till.. :P Förmodligen har jag råkat klicka vid fel tillfället, dvs när han spottar ut den :S

Svar: hm, jag skulle nog börja om från "noll" tror jag... el från att klicka DIREKT han greppar tag i den och när han gör det utan någon som helst tvekan börjar man kräva att han ska hålla den längre och längre. Utan tugg, såklart =)
Moa Bergström

2013-09-13 @ 08:33:48
URL: http://www.frokenfraken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0