Så.Lång.Dag.

Som sagt, min väckarklocka ringde 04.45 i morse. Jag fick nästan bokstavligen dra upp Flip från sängen då han tyckte att vi skulle ligga kvar, men när jag tog fram kopplet vaknade han allt till =)

Vi befann oss utanför Malin ungeför 20 över 5 tror jag, och jag väckte henne faktiskt när jag ringde, haha! Hennes väckarklocka hade inte ringt, tur att det inte bara är jag som kan försova mej och att vi inte hade värst brottom ;)


Joo jag lovar, hundarna är där bakon. Någonstans ;)
 


Först ut var agilityklassen. Först och främst fick vi 5 fel på slalomet igen (bakläxa!!!) och sen i gungan hoppade han av på sidan, dock efter kontaktfältet, men vi tog om det i alla fall och gjorde så att säga en "själv-diskning". Vi hade kunnat fortsätta, men jag kände att jag ville få det rätt istället... andra halvan av banan kändes super bra! Vi fick bra flyt och det kändes kontrollerat. ♥

I hoppklassen fick vi 10 fel och hamnade på en 5:e plats. Han flöt ut innan ett hinder så det blev en vägran, åsså 5 fel till på det där jäkla slolomet igen!! Jag som trodde att vi hade det ganska bra får ju tänka om lite... han måste lära sej att bromsa in själv och söka rätt ingång. Jajja, över lag är jag så himlarns nöjd i alla fall! 


Malin och Molly knep en 3:dje plats i hoppklassen. Hejja! Hejja! Hejja!
 


Sedan blev det en lååååååå-åååååååå-åååååång väntan till Rallylydnaden som började klockan 12.30. Jag startade som 2:a och jag kan väl säga att det var en ganska så loj hund som följde med mej in på banan =)

Trots aningen, enligt mej, bristande koncentration så skrapade vi ihop 93/100 poäng och hamnade på en 4:e plats och fick Diplom, så Flip har nu även titeln "RLD F" och vi flyttar upp till Avancerad klass =) 


 
 
 

Jamensådärja. Det var väl typ allt. Nu ska jag duscha, Timmy säger att jag luktar hund och svett. Mysigt värre. 


Mina fina änglar ♥
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Grattis till uppflyttningen:) och söta ungar due❤️

2014-09-15 @ 21:11:30
Postat av: Sandra

Grattis till uppflyttningen:) och söta ungar due❤️

Svar: Tackar så mycket :) å tack igen ;)
Moa Bergström

2014-09-15 @ 21:11:32
Postat av: malin

Snyggt jobbat i helgen, :)

Svar: Tackar :)
Moa Bergström

2014-09-16 @ 22:06:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0