Julgransplundring

Idag har vi dansat ut julen på Malåborg! Luna och Grim skulle egentligen till pappan i helgen, men eftersom dom klagade på att dom, jag citerar, "Aaaaaalltid missar såna här saker" och "Aaaaaldrig får vara med på nåt kul" så fick dom helt enkelt stanna hemma och fara på Kyrkans barntimmes Julgransplundring.

Jag ljuger inte om jag säger att det tog ungefär 24 minuter innan dom frågade när vi skulle hem för att det var... tråkigt. Men dom fick glatt dansa vidare till "Små grodorna", "Vi äro musikanter", "Räven raskar över isen" och alla andra låtar som vist hör Julen till... och jag frågar mig HUR det kommer sig att det är just dom låtarna som man dansar ut julen med? 
Det slutade i alla fall med en roande pjäs med Bockarna Bruse och en godispåse till alla barn. Och som den stränga och tråkiga mamman jag är fick dom spara godiset till nästa helg, mjehehehe. Det gäller att använda sin makt väl. 

Idag började Brukshundklubbens öppna inomhusträningar och eftersom jag var kvällens ledare så begav jag mej dit med min hjälpreda (Luna) strax innan det började. Vi spenderade sedan drygt en timma helt själva i hallen då precis ingen kom, haha! Jag tror att det ska annonseras ut lite tidigare och tydligare inför nästa vecka :)
Luna fick i alla fall prova på en liten Rallylydnads-kombination med Pi och hon var verkligen jätte duktig! OCH hon tyckte det var kul :) Snart har nog mina barn tagit över träningen i både rally och agility :)





Kommentarer
Postat av: Maria Pettersson

Viken fin hund! :)

Svar: jo hon är en riktig pärla ❤ :)
Moa Bergström

2019-01-14 @ 08:05:51
URL: http://headoverheals.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0