Det stinker blöt hund!



Min tidigare tvättning av våran får-fäll blev inte så värst lyckad, då jag tänkte påskynda torkförloppet lite genom att torktumla den torr... (smart, jag vet)
Resultatet blev då en inte alls så mjuk och skön ull-filt, med buckligt och hård baksida. Inte ritkigt som det ska vara, vill säga.
Timmy har nu tänkt göra om hela proceduren, men han ska minsann göra det rätt! (gör om, gör rätt) Så han blötte ner hela får-skinns-fällen igen, och ska nu låta den självtorka hängandes över duschväggen -Ja, inte förrän vi dragit armarna av oss i hopp om att ha "dragit ut" den någon millimeter, i alla fall.

Den har nu hängt på tork hela natten, men man kan tro att jag duschat en stor, hårig sankt bernard där inne. Yummi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0