Poledance och fördomar

Rynkar du på näsan när du hör ordet poledance? Då tycker jag att du ska fråga dej själv om det skulle göra någon skillnad om det handlade om rep, tyg eller ringar? 

Jag vet att det är många som har både en och två fördomar om poledance.
Strippstång hit, åla sej dit och lättklädda tjejer (och killar). 
Jag tror nog att poledance är vad man gör det till, och jag ser det mer som gymnastik/akrobatik. Att man inte har långärmat och byxor på sej är ju för att få bästa möjliga fästa runt stången, och man behöver INTE porra sej runt stången (om man nu inte verkligen vill det)

Att arbeta med sin egen kroppsvikt är ju bland den bästa träningen som finns och jag kan, men handen på hjärtat, lova och svära att det är bra nog mycket roligare än vanlig styrketräning (voj voj) och då kommer jag nyss från en "Prova-på", jag har inte ens börjat någon kurs ännu. Haha. 

Jag hittade en film från instruktören vi hade, och hon är så sjukt GRYM! Vilken kroppskontroll altså...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0