Hej från -20 grader

Herregud vad medveten man blir av kylan när det liksom envisas med att tränga in i benmärgen på en när man kliver ut genom dörren.Ja, det känns så i alla fall.
Jag och Flip trotsade i alla fall kylan ikväll och tränade lite rally på gatan. Flip tycker ju det är kul att träna jämt (jamen, han har ju ingen val egentligen) och med hans päls verkar det inte som att kylan rör honom i ryggen. Jag däremot var rustad med både långkalsonger, täckbyxor, fleeceställ och jacka och frös ändå, så det blev max en halvtimma men lite är bättre än inget. Eller hur?

Jag och barnen är fortfarande i Malå och stannar här till onsdag fm, sedan åker vi tillbaka till Umeå för nyårsfirande i Yttersjö och sen börjar jag jobba igen på måndag. Urk! Det känns alltid lika lite roligt efter en realtivt lång julledighet (eller annan ledighet. Typ helg) och det känns trist att åka från lilla Malå, faktiskt. Jag och Flip har hunnit med några svängar med skidorna, jag har fått gosa med lilla August, jag har hunnit träffa Vanessa som jag inte har sett på huuuuur länge som helst och barnen har lekt som tusan med kusinerna. Men som sagt, plikten kallar. 

Mina planer för resten av kvällen är att se film med mamma och äta ost och kex, men först ska jag bjussa på några bilder. Titta och njut:



Jag fick typ 25 Red Bull och 500:- på Ohlssons tyger av Timmy i julklapp. Haha, han känner mej väl ;)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0