Agility i Ö-vik

I helgen har jag och Flip tävlat agility i Ö-vik och jag är sååå nöjd över både känslan över lag och resultaten! I lördags hoppade han ett kontaktfält som jag valde och göra om och diska oss och sedan fortsätta, och i hoppklassen kom han in fel på slalomet och då tog jag om hela sekvensen innan också (tunnel-hinder-slalom) så vi diskade oss där också. Förutom dom små missarna var det bra lopp, och han var "med mej" ungefär hela tiden (kanske han håller på att växa upp han också?). Det enda jag kan klaga på var väl farten, kanske någon lagt in bly i mina springa-fort-skor? =)
 
Dagens lopp kändes helt fantastiska, vilket visade sej även i resultaten. Vinst i både agility och hoppklass!! Det har varit fruktansvärt varmt idag, vilket syntes på tiderna... Det var inte en enda som klarade sej under referenstiden i agilityklassen, så fastän jag vann med 0 fel blev det ingen pinne vilket känns lite tråkigt men vi fick 4:e pinnen i hoppklass istället! Jag skullle som sagt kunna flytta upp honom till 3:an i hoppklass, men vi måste jobba upp farten lite innan känner jag. Vi har ju en pinne kvar i agilityklass innan vi kan flytta upp där också, så det kanske blir i samband med det? Man vet aldrig
 
 
Ett stort plus för helgen var att jag av en slump fick träffa Pi´s pappa Spiro och även se honom köra agility! Så otroligt vacker, och med krut under tassarna så det ser lovande ut för lilla Pi =)
 
 
 
Fantastiska, underbara och bästa Flip! Jag kan bara inte förstå att vi åker ner för att tävla SM nu på torsdag... jag tror att jag lever i någon slags förnekelse, det känns inte som att vi ska dit, haha. Kankse mitt sätt att hålla nerverna i styr? Men om jag känner mej själv rätt så kommer dom som ett brev på posten i alla fall när vi väl befinner oss där. Jag kan inte komma på en enda tävling där inte mina ben har skakat när jag går in, det är ju ett under att han orkar dras med mej :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0