Earth hour?

google-bild


Hola!
Vilket väder! jag blev lite lycklig när jag kom ut och såg att solen lyste, perfekt!
Lite mindre lycklig blev jag när jag anlände till stallet och insåg att det inte alls var jag som hade morgon fodringe -haha- Nåja, jag gav dom i alla fall mat och skickade iväg ett mess till den "ordinare" jourhavaren och sa att hon kunde gå och lägga sej igen -mockade och släppte ut hästarna i det finfina vädret.


Ikväll mellan 20.30-21.30 är det Earth hour, miljoner människor kommer att släcka sina lampor och irra runt i mörkret.
Kommer du att släcka dina i klimatens namn?


Det kommer inte jag. Jag kommer att ha på som vanligt. Jag ser ingen mening med att "Miljontals människor" släcker sina lampor i en hel timme (oooh) för att sedan fortsätta precis som vanligt, det är väl ingen långsiktig lösning?
Nej, jag tycker man istället kan fundera ut på vad man kan göra för att faktikst ändra sina vanor hemma. Man kankse inte behöver ha alla lampor tända när man är hemma tex. Det finns mycket man kan göra.

Men för er som kommer stänga av allt i hemmet har jag här lite Energi tips:

*Släck lyset och tänd varandra
*Stäng av TV:n och sätt på varandra
*Slå av strömmen och värm varandra
_________________________________________________

Min att göra lista idag:
* Morgon jour
*Göra klar Planchen
*Köpa blommor till mamma
*Ta ut pengar till mammas present
*Hämta kamera
*Noppa mina ögonbryn
*Stöka undan
*Duscha
*Sminka mej
*Fixa hår
*Välja ut kläder???

Och varför allt detta stök och bök?
Joo, min mamma fyllde nämligen jämt igår och vi ska ut och käka, och sedan blir det krogen. Jag trodde aldrig jag skulle få se min mamma sitta på en krog, men  Miracle does happen! =)

Grattis lilla mamma! (i efterskott)

Kommentarer
Postat av: alexandra

haha :p

2009-03-28 @ 10:05:19
URL: http://alexandrasah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0