Voila!

Loook! we have light!



Vi har bott i lägenheten i sisådär 8 månader, och det är int förns nu som vi har en lampa i "lill" hallen. Men vi hade nog inte fixat det om inte pappa slog vad om att vi inte skulle ha gjort det tills nästa gång han kom hit -i morgon. (Det hade jag inte vetat om inte mamma skvallrat idag när jag pratade med henne.=))

Usch, jag mår inte alls så bra faktikst. Jäkligt on i huvudet och allmänt matt. Jag har inte gjort någonting alls sedan jag slutade idag. Jag blev tvär sugen på att rita lite grann, det är det mest kreativa jag gjort idag.




Jag och Timmy har blivit ett knutta smartare idag, om det stämmer att man blir det av fisk-vill säga.
Han hade hört på radio att barn som har ätit regelbundet med fisk har högre IQ än barn som inte har gjrot det, och han drog en ganska lustig slutsats av det. Nämligen att det är inte fisken som gör en smart, utan själva uppväxten. Altså att om man får mycket fisk är det ju föräldrarna som är smarta-och man blir smarta pga av dom, och deras föräldrar-som förmodligen också ätit mycket fisk... äsch! jag kom inte ihåg allt han sa, och jag känner att det ändå inte går att beskriva i ord, men han fick mej i alal fall att fröstå. Och han fick det att låta logiskt! =) Otroligt, men sant.

Nej, nu ska jag fortsätta kolla på "Den rätte för Rosing" men mitt lilla havregryn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0