Mohahaha! Eller...?

Min önskan gick i uppfyllelse! Idag var det inte snorkallt ute, men därmot snorblåsigt!  Kan inte riktigt bestämma mej om det är bättre eller sämre, men vi tar sämre på grund av den förrädiska snöröken då! Man är ju trots allt svensk, och då är det aldrig bra väder vilket väder det än är. (för varmt, för kallt, för blåsigt, för fuktigt. För perfekt?)

Provridningen idag gick i alla fall bra. (tack och lov att vi bestämde oss för att åka in till ridhuset) Han kändes ganska grön och var ganska omusklad, men överlag var det en väldigt trevlig häst. Med lite konditionsträning och lära-känna-varandra "övningar" så kommer detta nog att bli kanon!
Imorgon ska vi rida ut så jag får känna på honom ute också, men jag har nog redan bestämt mej. Jag tror att vi kan utveckla varandra. Han går som en klocka om jag bara rätar ordentligt på mej och lägger potatissäcken åt sidan -höh-, och jag kan nog hjälpa honom att lugna ner sej i hoppningen bara vi lär känna varandra lite till.
Saker att lägga på plussidan är fri tillgång till transport och ridhus. Dock kommer det nog att bli mycket konditionsridning ute nu i början, då kommer hans naturliga frammåtbjudning och kondition att komma tillbaka i ett naffs. Gnägg!
Ritad av mej typ -05, kanske.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Va roligt! Då kanske vi får upp Timmy o Johnny på poppen nån gång ;) hehe va roligt det sku va!



Pussa Luna från oss!

2010-12-16 @ 20:22:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0