Vars ä alla peeninga?!

Vi överlevde dopet alla tre.
Jag genom att flina mej genom hela dopet. (Dock frustade jag till ibland då dom riktigt höga, fina tonerna kom från prästen)
Luna genom sin plastmugg som vi tog med från toan. Hon protesterade högljutt när vi försökte ta av henne den innan vi skulle marschera in
Och Timmy genom att han faktikst fick hålla Luna.
.
Mina händer kändes ovanligt stora, tjocka och tunga. Och väldigt synliga! Vad gör man med dom om man inte håller i en liten bebis? Låter man dom ligga slappt på knäet? Ihopknutna? Hängande längst sidorna? Jag satt faktiskt med armarna i kors ett tag, men det kändes alltför nonchalant så det byttes fort igen. Och igen. Och igen, medans jag försökte hitta något oskyldigt att titta på. Som taket, eller någon fläck på väggen.
.
Såhär nöjd såg jag ut på varenda kort från dopet. I alla fall från korten tagna från min kamera. Timmy ser dock inte så butter ut han heller =)
.
.
Eftersom vi har den turen att få vara kompis med Emil *blink blink* så hade vi en egen sångfågel med också. Två stycken låtar bjöd han Luna och lilla Elsa på, och båda gångerna fick jag blinka tillbaka tårarna. Om vi inte stått där alltför synliga längst fram hade jag måste tagit fram snytnäsduken och fräst värre än en stekpanna full i smööör.
(Emil sjöng "En värld full av liv" och "Du är allt")
.
.
Likadant var det när Gudmoren Maya kom fram och läste sin fina dikt.. nedrans skit. Det vore mycket lättare om hon bara kommit upp och rappat dikten eller liknande. Då hade hon fått fram det hon ville säga utan att någon behövt börja grina. Ett tips till nästa gång... =)
.
.
.
-Harkel- Jag måste bara tillägga att jaaag gjort alla marsipanfigurer. Diana gjorde någon blomma innan hon "var tvungen att gå". =)
.
Lillan tackar och bockar för alla finfina presenter hon fick!
.
TACK OCH BOCK
.
.

Kommentarer
Postat av: Moster Ida

D va såå fint dop! tycker att ni alla va riktigt duktiga där uppe på "scenen" =)

PussoKram

2010-10-27 @ 23:16:09
Postat av: Karin Fahlèn

Vad roligt att dopet gick bra:) Superfina tårtor!!

2010-10-28 @ 09:18:00
URL: http://roligatider.blogg.se/
Postat av: Laila

FIna :D

2010-10-30 @ 10:55:23
URL: http://lailaaziz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0