HAH !!

Nu ska den fula byrån i hallen väck, och istället ska en soffa i trä pryda dess plats. Det blir nog bra när den fått lite färg på grundfärgen jag kletade dit nu ikväll. Vitt, såklart. Funkar till allt.
Medan jag satt och målade som en annan ostkrok verkade det som att ryggen tyckte att det var en lämplig hållning och jag hade nästan lite problem med att ställa mej helt upprätt efteråt, haha. (Jag skyller på att jag satt och krokade i nästan 2 timmar)
·
Detta är altså bara ena delen av den utdragbara soffan, andra delen ligger bakom. Det blir bra, då kan våran framtida piga sova där om nätterna innan hon ska upp och mjölka ko'en

Igår fick jag äntligen se den mycket efterlängtade och omtalade Harry Potter och Dödsrelikerna Del 2, och jag måste säga att jag tycker den var riktigt bra!! Slutet var ju absolut inte det bästa, men det hade jag redan förberett mej på då jag läst böckerna mer än en gång.
·
Om man jämför med boken så var filmslutet aningen mera skonsamt då det var över på några minuter bara. Böcker kan bli alldeles för detaljerade ibland och enligt min mening skulle dom ha klippt bort sista kapitlet både i boken och i filmen, tänk så mycket bättre det skulle blivit.
Vi skulle tillexempel slippa se att det absolut inte var den minsta skillnad på Hermione trots att det gått 19 långa år, medans HP fick lite sminkning och order om att inte raka sej på några månader. Men jag sa det till Timmy, att vi tjejer slutar ju åldras vid en viss ålder, och jag tror att jag passerat min för läääänge sedan =)
(det är därför jag fortfarande måste visa LEG när det är 18-års gräns på krogen...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0