Grattis på födelsedagen, din lilla skurk


Grattis på födelsedagen, min lilla saffransbulle!

Vi  hade bestämt att vi inte skulle köpa några som helst presenter åt varandra i år eftersom vi har tänkt införskaffa oss ett par snowboardar när ekonomin räcker till, men det går så starkt emot min tro att jag i alla fall var tvungen att köpta några lotter. Dock helt utan vinst, men tanken var ju god. ("Älskling, kan du inte vinna oss ett par miljoner..")
Ett par glada små gurkor så här på morgonkvisten.

Jag hade ett allvarligt snack med minsta systern igår angående nyårslöftet som träder i kraft idag. Så här lyder domen. *Harkel*
.
# Godis får endast intagas de dagar då "Afton" står tydligt i almanackan, såsom Julafton, Nyårsafton, Midsommarafton. Tisdagsafton, Onsdagsafton osv räknas inte! (Undantag för egen födelsedag)
# Drycker med stor del socker får inte intagas om man inte står inför allvarliga hot.
# Chips, ostbågar och kakor räknas som kategorin "Godis".
# Popcorn får intagas mera sällan.
# Man får ringa om fråga om Lov att bryta mot reglerna enstaka gånger om man anser att det vore olämpligt/oartigt att tacka nej, ett positivt svar är dock inte räkna med.
.
Om någon av oss strider mot reglerna blir vi skyldig den andra 500:-, varpå man förföljs av en skam så tung att självaste Magnus Samuelsson skulle kännas fjäderlätt i jämförelse!!
.
.
Såhär ser det ut i våran lägenhet nu:
.
Jaah! Då kör vi!

Kommentarer
Postat av: Mli

Haha ha så kul när du har så mycket gott i lägenheten :P Själv får jag bara äta godis på lördagar, precis som när man va liten :)

2011-01-03 @ 14:26:01
URL: http://crazyhappy.blogg.se/
Postat av: Anneli

Lycka till.. :)

De går ju typ aldrig sluta när man ha så där mycke godis hemma.. :) Jag lider av ungefär samma problem just nu, vi har en aningens mindre... Men alldeles tillräckligt för att jag ska kalla de mycke.. :)

2011-01-03 @ 16:14:14
Postat av: Sandra

Grattis till Timmy! haha ja det var en bra star du fick med nyårlöftet ;)

2011-01-03 @ 19:11:07
Postat av: lillasyster!

Vart sötsugen för en stund sen, har hittat världens bästa ersättare!!!! såhär gör man!!

'

Ta frysta hallon, skala ner en halv till en apelsin och mixa ihop! då har du världens godatse hemmagjorda sorbe! utan socker, nyttig alltså!! supergott :) man kan ju blanda blåbär å allt, måste testas syster!

2011-01-03 @ 21:24:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0