V 20+1




Nu har mer än halva graviditen gått, och det är helt sjukt vad tiden gått fort! Bebisen är nu typ 20 cm lång och väger ungefär som en chokladkaka, 300 gram. Jag gillar att dom jämför vikten med godis.
Vanligtvis har man också gått upp 3-7 kg och faktikst så ligger jag inom den ramen, jag har plussat på mej 5 rediga kilon! Det känns mer kan jag lova...
Jag har börjat spåna lite om hur min havandeskapspenning-ansökan ska fyllas i och skrivas, det känns inte så bra att försäkringskassan blivit ÄNNU hårdare än dom varit tidigare. Enligt mitt tycke borde alla som vill och känner att dom behöver vara hel-lediga 2 månader innan få vara det! Jag får hålla både tummar och tår att den går igenom och att jag inte behöver jobba dom 2 sista månaderna, som tur var har jag hjälp av samma duktiga tjej som hjälpte mej förra gången och då gick den igenom direkt. Men som sagt, Försäkringskassan är inte kända för att vara direkt...eh... klyftiga, helt enkelt!


Till något annat. Jag hann rida INNAN jag hämtade lillan från dagis idag, och det är första gången sedan det började bli mörkt jag haft tid att rida på dagen. Kul att för en gångs skull se vars man rider... Z gick HUR BRA SOM HELST i alla fall, och jag ville gärna rida dubbelt så länge! Mycket övergångar, tempoväxlingar, galoppombyten och skänkelvikningar resulterade i en vitlöddrig hals lagom tills "passet" var slut =)



Dock verkade hon väldigt nöjd med sej själv och gick frustandes hem med stora kliv och spetsande öron. Duktig häst!

Nu, Walking Dead!

Kommentarer
Postat av: Ida

Men du magen ha nog vuxit en del dom senaste dygnen =)när va du här sist,bara nån dag sen? Du e såååå fin älskade syster!

2011-10-31 @ 20:51:52
Postat av: Mli

Va fin du är Moa! Hoppas vi träffas snart så jag får krama på gomagen :)

2011-10-31 @ 21:14:05
URL: http://crazyhappy.blogg.se/
Postat av: DONKEN- Vince & Doas Morsa

oooooooooooooooooooooow en beeeeeeeeeeeeeeeeebis därinne! det har jag ju helt missat! Grattiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiis!! :D

2011-11-01 @ 00:27:00
URL: http://donkens.blogg.se/
Postat av: hanna

vilken härlig kula :D du när vare förresten luna va beräknad? visst vare strax efter tim eller? lite skoj att vi ska ha nästam samtidigt igen :D

2011-11-01 @ 15:04:12
URL: http://hannasrosa.blogg.se/
Postat av: Jennie

Wow, vilken fin liten kula! Fantastiskt hur kroppen kommer ihåg och magen blir stor direkt andra gången! :)



Kram

2011-11-01 @ 16:16:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0