"Jag känner mej as-full!" Del.3

Jag i ambulansen på G mot Umeå. Ja vet, smickrande bild, va? =)


När vi är ungefär en halvtimma från sjukhuset så ringer jag till Timmy och frågar om han också är på väg, och då säger han att han är på väg till LYCKSELE!!!
Nej, jag bara skojjar, men det skulle ha varit liiite kul såhär i efterhand. Nej, min trogne karl var såklart redan på vårat rum, och hans min när vi kommer inrullande skulle jag ge flera kronor för att få på bild. Med ögon stora som tefat satt han där på kanten av förlossningssängen, jag vinkade och han vinkade lite stelt tillbaka. Haha, det var klockrent. 

Väl på plats (ca 00.30) tyckte dom att det var dags för ännu en undersökning som visade att jag nu var öppen 8 cm. 8 cm utan den där förskräckliga smärtan, sweeet!, tänkte jag, men allting har såklart en baksida också... Bricanylet jag fått i ambulansen (dom påpekade några gånger att jag fått alldeles för mycket) verkade trivas rätt bra i min kropp och bestämde sej nog för att stanna där, för sedan blev det inga mera värkar på en lååååååååååå-åååååååååå-åååååång stund. Vi hann till och med slumra till en stund och dessutom bevisa att våran dubbelsäng på 180 är alldeles för stor! Vi ryms alldeles förträffligt bra båda två i en 90:s, och nu utan stor-magen måste vi ju rymmas ännu bättre?

Jag och värkarna vaknade i alla fall till lite efter drygt en timma tror jag och då bestämdes det att det skulle sättas in ett värkstimulernade dropp istället. (Kan dom bestämma sej någon gång?)
Sagt och gjort. 


Förväntansfulla snart 2-barns föräldrar


Nu satte minsann värkarna igång igen, och jag blev presenterad för Mr Lustgas. Jag var lite skeptisk till en början då Mr Lustgas och jag inte har ett så bra förflutna, jag tyckte han gjorde mera skada än nytta förra gången nämligen. Det blir nog lätt så när man börjar andas in alldeles för sent så "ruset" kommer när det slutar göra ont. Behöver jag nämna att Mr Lustgas åkte rätt in  i väggen den gången?! 

Denna gången gick det bättre, och med lite hjälp av Timmy och barnmorskan kom jag på mej själv flera gånger med att fnissa istället för att grimaschera. En klar förbättring! Om man bortser från "synerna" som kom ibland och att den fick mej att säga lite, hrm... skumma grejer så blev nog jag och Mr Lustgas bundisar för livet! ♥ Haha. 

Jag: Asså Timmy, jag känner mej as-full!
Timmy:... as-full?
Jag: Aaaa... ölburkar. Såna där som man öppnar dom med. Överallt.
Timmy: Okej...

Jobbigt att just ÖL skulle ploppa upp i mitt huvud, jag som inte ens gillar öl. 

Nu när det började närma sej på riktigt blev vi ordentligt informerade om att personal från Barn 4 stog i "hallen" och att dom skulle bli tvugna att ta bebisen ganska på direkten, men vi skulle i alla fall hinna få oss en snabb titt innan dom skulle skynda iväg med honom. Inte kul alls, men nödvändigt.
Dom fick dock vänta ganska länge sedan dom blivit dit-ringda då lilla bebisen verkade ha ångrat sej och beslutat att stanna kvar där inne trots alls. Jag hade inga som helst krystvärkar och efter ett tag började bebis hjärtljud sjunka lite så ena barnmorskan "hjälpte till" genom att trycka lill-rumpan deråt, dvs trycka på min mage, och SATAN I GATAN vad det gjorde ont! Absolut top-5 i min Pain-list...  inte att rekommendera alls! Som tur var kom krystvärkarna igång igen och jag kunde göra resten av jobbet själv, och för att citera Timmy så "flööööög han bara ut".

Timmy var blixtsnabb på att upplysa mej om att det var en pojke (han lät mäkta stolt) och jag hann få upp honom på bröstet en snabbis innan Timmy bar iväg med honom med Barn 4 Personalen efter sej... huhuuu, jag såg nog ganska tom ut i blicken då.
Jag satt där ensam i säkert flera minuter =) innan barnmorskan kom tillbaka med ett kort på våran lilla prins och sa att han hade protesterat högljutt på väg upp. Duktiga killen =) Efter ett tag kom även Timmy tillbaka och kunde informera mej om att allt såg bra ut (!!) och att vi var välkomna in så fort vi kände oss redo. Så skönt!
Innan dess skulle jag såklart bli undersökt igen och dessutom kunna gå och kissa. Nedrans, jag som inte ens var kissnödig...  dö-trötta var vi också så vi slumrade till en hel halvtimma innan vi gick upp och såg våran lilla prins för första gången, på riktigt! ♥♥




Grim
2012-01-30
Vikt: 2444 gram
Längd: 46 cm
Född: 05.50

Kommentarer
Postat av: Lina

åååh, vilken liten finis han är :) såå glad för er skull!!

2012-02-05 @ 21:58:36
Postat av: diana

Världens finaste!

2012-02-05 @ 22:26:43
Postat av: Jenny

En sån söt unge och vilket fint namn han får!

Danika hälsar och pussar ;-)

2012-02-05 @ 22:55:27
Postat av: hanna

Viiilken sötnos!!=) O vilket häftigt namn!=) Du såg då så lugn o glad ut på alla bilder må ja säga oxå =))

2012-02-06 @ 06:47:48
URL: http://hannasrosa.blogg.se/
Postat av: Anneli

Åh så söt en liten pojk.. :) Han är ju mini liten juh.. :) Hoppas vi snart kan komma och hälsa på er.

Jag fick också dessa "tryck" på magen, och jag kan helt klart hålla med om topp-5 jädrar vad ont det gjorde!

2012-02-06 @ 07:50:53
URL: http://annlifunderar.blogg.se/
Postat av: Karin Fahlén

Så fin han är. Stort grattis än en gång! :)

2012-02-06 @ 10:18:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0