Klokt folk på san idag



Har varit och målat "bitar" en sväng ikväll, och jag börjar äntligen se lite ljus i tunneln. Kan dom bara ta sluuut, vill ju påbörja monent 2 någon gång juh! Dock vet jag inte om dom bitarna vi har kommer att räcka, det återstår ju att se. Om inte så får fasen Timmy måla dom =)

Annars då? Jo, jag har varit en sväng till stan idag, Flippflopp fick följa med. 
Första stoppet var på Beijer för mera inhandling av färg (dammit vad det går åt), och när jag skulle betala inser jag att börsen ligger kvar där jag lämnade den - vid datorn. Hemma. I Flurkis. Just då ville jag bara haffa närmaste hammare och dunka den i skallen på mej, men jag motstog och körde rally hem istället. Mycket mera effektivt.

Sedan bar det av mot Biblioteket för återlämning av böcker, och Flip fick följa med dom hela uppskattningsvis 600 metrarna till dörren från parkeringen innan jag åter igen kände behov av en hammare i huvudet. Återlämningsfacket var igenbommat och man hänvisades inomhus för att kunna lämna tillbaka några böcker. 
"Vad gör jag med jycken nu då?"... min första tanke var att bara ha honom innanför jackan, men den var alldeles för snäv, jag provade. Att bara gå in och spela dum kändes inte heller som något vidare bra plan, så jag haffade helt enkelt den första, bästa person jag tyckte såg pålitlig ut och frågade om hon kunde tänkas hålla ett koppel i två minter. Hon såg lite förvånad ut och svarade försiktigt "Jaaa..........", och innan jag gick in genom dörren sa jag "Spring inte iväg med honom, jag hinner ikapp dej!". 
Ja, men man vet aldrig. Dessa ungdomar... 

Både hund och ungdom stog då kvar när jag kom ut igen och jag tackade för hjälpen innan vi gick tillbaka till bilen. På den korta sträckan blev vi stoppade 4 gånger där folk frågade vad han var för ras och jag fick berättat för mej så otroligt fin han är.
Det var mycket klokt folk på stan idag, med andra ord. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0