VASS-dag och vovveträning

Usch, fy och blä, vilken dålig dag jag haft. Och natt. 

Redan igår kväll efter jag varit på gymet kom den där känslan smygande om att "Jaha, nu kommer jag att bli sjuk". Eller ja, smygande var nog lite fel ordval, ingaloppernade med dunder och brak passar bra nog bättre för drygt en timma senare låg jag med feberfrossa nerbäddad under två täcken och dundrande huvudvärk. Vist låter det trefligt? Det var det inte kan jag be om att få tala om...

Vid 02 kom lillan och la sej mellan oss och en timma senare vaknade lillprinsen också, och han var missnöjd med stoora bokstäver. Vilka var vi som försökte bestämma om han skulle sova eller ej?? Han är gammal nog att bestämma själv. Någonting sånt tror jag att han tänkte. Efter typ 30-40 minuter gick jag och lillan och la oss i gästrummet istället där vi somnade relativt fort skulle jag säga, men jag fick rapporterat senare att vist inte unge herr Grim hade gjort desamma utan höll vist papan i hushållet vaken större delen av natten för att sedan göra morgon på riktigt vid 07.30. 

Jag hade fortfarande feber och skallebank när jag vaknade, och eftersom lillan haft feber igår och skulle stanna hemma från dagis idag fick Timmy ta en VASS-dag från jobbet (vård av sjuk sambo). Jag vet inte om dom dagarna finns tillgängliga på Försäkringskassan ännu, om inte så borde dom ordna det omgående. OMG!!

Jag har fått vila ut ordentligt idag, och redan före middagen kände jag mej extremt mycket bättre. Tack och lov, jag hatar att känna mej sjuk och orkeslös... hua! 
Jag och Flippeliflopp har gått vidare ett steg på våran stänga-lådor-övning och nu måste han allt stänga två kökslådor innan han får klick/belöning. Han är så jätteduktig =)  Jag har även kommit på att jag ska prova spår med honom inom en snar framtid. Det blir bra, då får han" köra slut" på hjärnan istället för kroppen någon gång =) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0