Agilitytävling i Piteå

Jag kunde inte vara mer stolt över min lilla stjärna efter helgens tävlingar i Piteå! Både jag och Malin kände att vi "bara skulle köra" då vi haft ett, eh... träningsuppehåll, senaste veckorna och nästan inte tränat något alls. Nu ska det dock bli ändring på det!

I lördags fick vi fem fel på första loppet (domaren tyckte inte att han hade någon tass på kontaktfält i gungan) och en tredjeplacering =)
Andra lopppet var katastrof! Jag hade missat att det var stykna ekipage innan mej, så vi hann knappt med någon uppvärming alls... Multiplicera det med trött hund och slarvig pilot så blir nog resultatet rätt = Diskvalificerad BIG TIME!




Söndagen började väldigt bra med sovmorgon, långpromenad och parisare till frukost =) Jag fick en jätte bra känsla med honom på uppvärmningen som höll i sej hela banan, men tyvärr blev det fem fel (en vägran) även där då jag var så fokuserad på en klurig slalomingång att jag slarvade med vägen och lurade förbi honom vid en tunnelingång just innan. Man lär så länge man lever, men det där var så sjuuukt onödigt!
Andra loppet blev det tre vägringar och tidsfel, men vi hade kvar den där jätte fina känslan och fick en fin och flytig bana (utom vägringarna, dåå). Särskilt nöjd är jag över att jag lyckades få in ett klurigt byte som jag inte trodde jag skulle hinna med =)

Det slutade med en 4:e plac och en 8:e placering för oss, och 2 nollade lopp och uppflytt för Malin och Molly. Dom var sjuukt duktiga i söndags! 

Nej, nu ska här tränas!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0