Lucia och Julhopp

Idag har varit en riktigt rolig dag! Kl 10 började luciashowen på Hippologum och med den onorma  framförhållning vi besitter svängde vi in på parkeringen 09.50 som var näst intill knökfull. På läktaren var det också proppat med folk men vi lyckades tränga in oss nästan i mitten, längst fram. Höhö. För övrigt var det en väldigt bra show tycker jag. Rolig berättelse för barnen, voltige, bågskytte till häst (såklart), riddare, stafetthoppning med Frost-tema m.m och DESSUTOM tjänade jag 30 spänn på fiskedammen.

Jo, altså det sistnämnda vet jag inte riktigt hur det gick till... fiskedammen kostade 10:-/gång och jag sa att jag ville ha 2 st. Räcker fram en 50-lapp och får tillbaka 80:-?? Till mitt försvar (och hennes också kanske?) så var det ganska livligt och måga barn på kö så jag såg det faktikst inte förrän vi fått våran godispåse och gått därifrån.

Mitt samvete sa: Gå tillbaka! Men plånboken sa: Mohahhahah behåll det. So I did...


Det som imponerade mest idag var voltigen... så sjukt coolt!


Julklappshoppet då!
Det fanns tre klasser, nybörjarklass, lätt klass och svår klass och alla storlekar tävlade mot varandra i respektive klass. Jag och Flippis tävlade svår klass och gjorde 2 superfina lopp (bara det bästa som räknas) och slutade på 2:a plats. Duktiga, duktiga Flip! ♥ och maskeraden vann vi vist överlägset ;)





 

Kommentarer
Postat av: Tuva Björnwall

Så coolt med voltige :D

Svar: Men eller hur!
Moa Bergström

2015-12-16 @ 16:55:08
URL: http://nouw.com/fattagaloppen
Postat av: Anonym

Haha bästa kostymen!!

Svar: Haha tack :)
Moa Bergström

2015-12-17 @ 08:02:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0