27 arbetsdagar kvar...

Jag har bara en månads uppsägningstid på mitt jobb, men jag lämnade in min ansökan redan igår då jag och personalansvarige var ganska överens om att jag lika gärna kunde glömma bort att göra det på måndag. Eller vabba. Eller vara sjuk =) Nu har jag i alla fall endast 27 mils-långa arbetsdagar kvar innan vi styr kosan till Malå vilket fortfarande känns både vemodigt, roligt och tråkigt på samma gång men jag är alldeles säker på att det kommer att bli hur bra som helst i slutändan.
 
Igår kväll tränade jag och Flip Rallylydnad på den öppna träningen i loboohallen och vi fokuserade på honnören (stå framför allt) och spring mellan momenten. Han var riktigt duktig och det var roligt att träna tillsammans med Ann och Malin igen, det var länge sedan nu då Molly haft valpar och Ann haft fullt upp med studier.
 
 
 
Ikväll tränade vi agility! Det var banträning på schemat, men tyvärr hade jag inte mina springskor med mej idag. Eller jag hade dom på mej, men dom verkade vara inställda på slowmotion eller nåt, haha! Alltså jag måste börja kuta annars kommer vi aldrig att komma upp till Klass 3. Flippis var duktig som vanligt, men ökar jag så är han inte sen att haka på!
 
 
 
Ja, ni ser ju.
 
Nåja... lilla Pi då? Det går verkligen superbra med henne, och hittils fungerar allting så himla smidigt! Hon gör sina behov ute, tuggar på ben (och Flip) och är väldigt lättlärd. Ikväll började jag lite smått med hopp-stå och det förstog hon väldigt fort. Har även börjat lägga på kommandoord på sitt och ligg lite smått. Även fotgåendet har vi börjat nosa i lite grann, där backar jag och klickar när hon kommer emot mej med bra attityd (travar, svansen uppåt, tittar på mej) och belönar där jag vill ha henne vid min vänstra sida. Belönar rätt mycket spontan kontakt vid våra små promenader också så att det ska få så stort värde som möjligt.
Kampen har också blivit mycket bättre, hon griper för det mesta bra med hela munnen och inte bara framtänderna som hon gjorde i början =) Kort och gott kan jag inte vara gladare över att vi köpte denna lilla tjej ♥ Jag hoppas mycket på henne i framtiden, men vi ska skynda långsamt och absolut inte gå för fort fram. Särskilt i agilityn tänker jag vänta bra nog länge innan vi kör igång ordentligt =) Men det finns ju väldigt många saker att träna på inför agility också.
 
 

Kommentarer
Postat av: Mona

Jaaa vi längta då tills ni kom :D ska bli så kul å träna ihop!! :D

2016-02-24 @ 22:38:24
URL: http://periodarn.blogg.se
Postat av: Ida

D kommer att bli jättebra :))

2016-02-25 @ 20:20:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0