agilitytävling i Skellefteå

I helgen har jag och Flip varit och tävlat agility i Skellefteå och vi tog både bra och mindre bra resultat med oss hem :) 
Igår lyckades vi diska oss på båda loppen i agility, haha.  Första loppet kändes såååå bra, med tyvärr blev det lite missförstånd vid tredje sista hindret (jäkla skit!), och andra loppet var Flip minst sagt ofokuserad. Vi var inte alls i fas med varandra helt enkelt, vilket bara kan sluta på ett sätt. Nåja, var rätt så nöjd med honom över lag ändå. Han fick kvällsmat i alla fall ;)

Idag har vi däremot haft en fin känsla genom båda klasserna  i hoppklass förutom att jag inte sprang på ordentligt. Vad är det om?  Första loppet blev det tyvärr 5 fel i slalomet då han gick in lite tokigt och vi drog på oss tidsfel men trots det en 2:a placering.  Andra loppet blev vi felfria men 2 sek efter 1:an och 0.12 sek efter 2:an. Grrr, varför VARFÖR kan jag inte bara springa på och lita på att han faktiskt tar hindren istället för att "ta det säkra före det osäkra"? Det är ju liksom inte ofta han springer förbi ett hinder... Jag är i alla fall sjukt nöjd över min lilla kille ❤ och det ska bli extra kul när Pi fått vaccination och kan följa med och miljöträna på tävlingarna! 



Lite Pi uppdatering när jag ändå bloggar kanske? Vi har börjat med lite klossträning för att få lite koll på dom långa bakbenen hon har, och efter bara 4 repetitioner står hon nu med framtassarna på Harry Potter boken och flyttar baktassarna runt. Så duktig! Den övningen kommer vi ha väldigt stor nytta av i rallylydnaden sedan! Jag ska försöka filma mera när vi tränar och lägga upp, det är ju så kul att se när hon blir äldre och förhoppningsvis duktigare :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0