I Malå

Jag, barnen och hundarna anlände till Malå igår kväll vid 19.30 efter ca 3,5 h bilfärd.  En sådan bilfärd som vanligtvis brukar ta 1 h mindre. .. dessa jäkla bilförare som envisas med att ligga 70 på 110 väg skulle jag nästan bokstavligen vilja preja av vägen, men pga den dyrbara lasten jag hade fick jag fint vika ihop den tanken och behärska mej istället. Vi kom fram i alla fall, och det är ju det viktigaste.  

När barnen somnat följde jag och Flip med Mona och Japp till den nya inomhuslokalen och tränade lite rally. Man har ju blivit lite lätt bortskämd med den stora Loboohallen i Umeå, men att över huvud taget ha någon stans att träna under vintertid (och sommartid när det ösregnar eller myggen nästan tar kol på en) är ju så guldvärt! Och minst sagt behövligt i Malå där graderna kan sjunka långt under -25, brrr. Nu är det ju inte länge kvar innan vi flyttar,  så nästa gång vi tränar där kommer vi nog att vara Malåbor på riktigt :)

Idag på förmiddagen åkte jag och Pi iväg till Johanna som även ställde upp som fotograf och tog ett par riktigt fina bilder på lilla tjoppan ❤ Titta bara, första bilden kommer jag måste ta en förstoring på.



Hon smälter in rätt bra i bakrunden nu, haha, men till hösten tror jag att färgkombinationen kommer bli helt magiskt.
Annars så har vi hälsat på hos Ida och Johnny med kusinerna Noel och Ellie, ätit god mat och dessutom fick jag både hund och barnledig ikväll för att titta på Revyn på forum som var riktigt rolig och bra. Tack mamma för biljetten och tack pappa som följde med! ❤ 

Imorgon ska jag hälsa på farmor och farfar, men även försöka hinna träffa min bror med familj innan vi styr kosan till Umeå igen. Fastän det är söndag så hoppas jag alla "fin-åkare" kan hålla sej undan så vi i alla fall kan köra fortare än 70 km/h 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0