Flip, vilken liten stjärna!

Idag har jag och Flip varit och tävlat rallylydnad i Piteå med Eva, Tia och Okk och vi kom hem med en 1:a plats med 98 poäng och en 2:a plats med 95 :) Duktiga, duktiga hund! 

Tävlingen var på Hundvis, en ganska liten lokal med betonggolv varvat med lite större mattor här och där. Det blandade underlaget, diverse "olyckor" på plan igår plus en massa löptikar gjorde att många hundar dök ner med nosen för att undersöka och med det tappade fokus, men Super-Flip klarade det galant. Han nosade 2 gånger i första klassen (-2 poäng) och nuddade hindret i andra klassen (-5 poäng), men förutom det gick han i princip klockrent! Jag är mer än nöjd, särskilt med tanke på att min tanke innan jag gick in var "Jaja, det får väl gå som det går" när jag såg lokalen och alla hundarna med nosen i backen, haha!


Detta betyder alltså att vi får plussa på hela 6 poäng inför vårat (förhoppningsvis) SM-kval,  så i nuläget har vi 98, 98, 97, 97 och 96 poäng. Den där 96 skulle vi ju gärna byta ut till något lite högre, men än är ju inte kval perioden slut :)

Kommentarer
Postat av: Mona

Ja alltså visst vanä fruktansvärt mycke störning?! :P tänkte ba "äre så här de ä så ä vi körda på rallyn", Japp sku snusa heela banan igenom ;) haha

Svar: hahaha ja det var verkligen ett spännande underlag ;) första banan var det första frammåt sändande till kon, och konen var just vid kanten av en matta så flip stannar upp lite och nosar lite samtidigt som jag typ skriker "STÅ!" haha. Han blev lite paff, men han ställde sej perfekt å slutade nosa ;)
Moa Bergström

2016-01-28 @ 23:43:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0