100 P

Alltså Flip, jag kunde inte fått en bättre första hund ♥ Han tycker precis alting är roligt och är med på allt jag hittar på, och är dessutom rätt duktig på det mesta ;)
 
I söndags drog jag, Malin och Ann iväg till Ö-vik för att tävla Rallylydnad och jag kommer hem med ett 1:a pris med 100 poäng och ett garanterat kval till SM!!! YES! Nu har vi 490/500 poäng och ligger på en 28:e plats av 50 kvalande, så sannorlikheten att vi inte kommer med är mycket liten. Det känns helt sjukt, jag och Flippis ska tävla SM, ihhhh. Våran plan är att Malin också ska kvala, åsså åker vi ner med husvagn med Ann som hejjarklack. Det kommer att bli awsome! Skit samma hur det går, att bara kommit dit känns minst sagt stort. Valparna kommer såklart att haka på så dom får in feelingen, haha.
 
Fina, fina, älskade hund♥
 
 
 
Ikväll har vi tränat agility i hallen. Nyttiga, roliga övningar med mycket tänk och spring. Jag kom fram till att jag och Flip måste bredda våran comfort zone vad gällande handling och byten. Och jag måste sluta tänka så mycket, lita på honom och springa fortare (ja, det sista jobbar vi ju på...). Från och med nu ska det tränas backlap, dubbla blindbyten, tysken och massa annat skojj. Vi behöver alla sekunder vi kan tjäna på agilityplanen, och det jag tycker "nog blir bäst" är inte alltid den snabbaste eller bästa vägen för just oss. Så som sagt, ur ut comefort zonen och det är på momangen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0