Va, är det Söndag redan??

Helgerna går så FORT! Vänligen sluta omedelbart med det. TPFH.
 
Den här dagen börjades på skidspåret med Flip. Han drog på riktigt bra, och jag orkade hjälpa till lite mera än förra gången, haha. Sedan fick Pi följa med till Hallen där jag hjälpte en kompis introducera slalom-bågar till hennes unghund, vilket gick jätte bra faktikst. Och Pi fick köra lite slaom hon också.
Det har verkligen trillat ner en polett där för henne, för trots att vi inte tränar slalom så ofta (typ aldrig, faktikst... har ingen brådska med det känner jag) så har hon verkligen fattat vad hon ska göra. Tekniken måste finslipas, förståss, men det tar vi tag i då vi börjat träna slalom på allvar. Typ i sommar... men vidare med dagen! Efter lunch hämtade vi upp Luna och har sedan dess spenderat dagen i backen med pulk och slalom-åkning! (inte mamman, hon...eh... höll ordning)
 
Grim tyckte att det här med broms och svängar var lite överskattat, och varje gång jag försökte visa honom hur man plogar röt han tillbaka "Jag får åka som jag vill!!", så jag antar att vi väntar lite med det... men störtlopp är han himla duktig på!
Luna insåg att det här med broms och svängar var nödvändigt för att kunna åka själv utan "koppel", men främst för att få åka i STORA BACKEN, så hon kämpade med en lite lätt överböjd kropp tills det tillslut bara klickade och hon både plogade och svängde. Det går inte att beskriva stoltheten som syntes då hon fick följa kusin Noel och hans pappa Johnny upp till stora backen och ta liften helt själv. En stor dag för henne =)
 
 
 
 
 
 
På tal om någonting helt annat så har vi hittls 3 tävlingar inplanerade i Jan/Feb... Det är inte så gott om dom här uppe i norr i vår, och eftersom jag gärna skulle kvala till SM i år igen så kommer vi att måste åka på alla...
 
22/1 Kalix (Flip och Pi)
4-5/2 Piteå (Flip lördag, Pi söndag)
11-12/2 Skellefteå AGILITY
12/3 Eventuellt starta Pi i Lydnad
19/3 Kalix (Pi och Flip)
25-26/3 Ö-vik (Pi och Flip (här tänker jag att Pi flyttat upp till Avancerad klass, hehe))
 
10 April - KVALPERIOD SLUT!!! Vi ligger på plats 45 just nu, och det känner jag mej inte riktigt nöjd med. Jag VET att vi kan, så nu måste vi bara få det på papper också.
Nej, nu kallar duschen på mej. YOLO
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0