Frittjoff II

Sådärjaa, nu har jag varit och shoppat en ny mobil. Timmy tipsade mej om att Classes hade jätte-billiga mobiler för typ 300:- nu. Billigt är bra, lämpligt nu före jul..  Så, jag promenerade ut i den bittra kylan mot Clas ohlssons, (ja, okej jag körde till parketten i stan) och började min sökning.
Dom hade inte nå många telefoner där inte! MEN, nöden har ingen lag! En mobil måste jag ha och där med basta! Jag orkade inte gå ända ner till Expert i bara fleecetröja, så det blev en gammal hederlig NOKIA.
En Nokia 2760 för att vara exakt!


Att jag inte har tänkt på det tidigare!?
Vilken telefon har sändning i stort sett överallt? Svar: Nokia
Vilken telefon håller bäst? Svar: Nokia
Vilken telefon har man haft längst i längden? Svar: Nokia
Vilken telefon krånglar inte hela jävla tiden? Svar: Nokia

När jag tänker Nokia så tänker jag på min kära gamla 3310 =) Den var det minsann aldrig något fel på. Den överlevde både ett och annat, bla ett dopp med hästarna, lämnad helt övergiven i snön i typ -15 grader över en natt, ett tramp av min ex ponny Maya, kast mot väggar och ett tio-tal tappnngar i stengolv/asfalt.=)

Vem behöver MMS, kamera/video, färgdisplay, MP3-spelare, radio, usb, blåtand, WAP, EDGE och JAVA?
Dessa Nymodernigheter.. =)


Jag ska då aldrig ha Samsung igen, den saken är helt klar! Jag har haft 3 eller 4 stycken tror jag, och alla har det varit krångel med. Sändningen kommer på en klar 1:a plats.

Nu hoppas jag att den här lilla Frittjoff II kommer att sköta sej galant!
Men,
jag måste påpeka att det fortfarande inte går att ringa till mej då mitt SIM-kort inte kommit än. Eftersom det står på pappa (ja, jag har haft samma nummer ganska länge) så måste dom först skicka det till Rönnbärs, där mor och far sedan kan skicka det vidare hit. Krångel!

Jaa, jag måste nämna en sak till.
Jag står vid kassan och har just betalat telefonen, ler lite nöjt för mej själv "Äntligen en ny telefon" , ska just sätta tillbaka Timmys kontokort i börsen (jag "lånade" pengar av han som han ä skyldig mej), -Fan, va trång det är!, trycker till lite hårdare och KLICK-så har jag brutit av hans kontokort! 
Fan! också... det kanske går att tejpa!? Njaae, jag tror inte det.... Men limma med Superlim kanske går... jag går och försöker...

FORTSÄTTNING FÖLJER....


Kommentarer
Postat av: Mli

Haha bra Moa! :P

2008-11-06 @ 19:14:20
URL: http://crazyhappy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0