Mobiltelefoner

Jag är, som väldigt många andra, en flitig användare av min mobil.
Jag tar med den överallt! Till och med till duschen när jag duschar eller gör mina behov -heh-, (som om jag skulle svara då i alla fall?) till Bion, duktiga telefonen har ju "Tyst läge", inte för att jag skulle svara ifall någon ringde, utan bara för att ha den med.
Man skriver SMS i en rasande fart utan att egetnligen behöva kolla på knapparna
-vilket kan vara väldigt användbart när man kör bil.

Jag har en dålig vana (kan man kalla den dålig?) att jag aldrig skriver ut komman, punkter eller smileys i mina meddelnaden -jag tycker det går mycket smidigare då, det är väldigt sällan någon får ett komma tecken i mina meddelnaden. Vilket somliga kan tycka är mycket irriternade, har jag fått veta. Smile!

Det jag egentligen ville komma var att jag fick ett vanligt meddelande igår av en person A, kan vi säga, och jag svarade helt normalt. Då får jag tillbaka "Vad du låter sur."
Låter sur? Japp, man kan låta sur i SMS, tydligen. Om man inte skickar en smiley gubbe i varje meddelande är man sur. Och om man är sur måste man skicka en sur gubbe, så att den andre personen ser att man är sur.
Gamla "streck-smileys" går inte heller för sej. Endel personer köper inte ens en telefon om det inte finns en rad gula gubbar att välja bland. (Jag tjuv-lyssnade på Expert)

Snart har man en liten kamera som slås på när man öppnar meddelanden så att man verkligen kan se den andra personens reaktion när den läser.



Kommentarer
Postat av: Mli

Hehe ja de där med sms är inte lätt :P

2009-04-03 @ 16:37:43
URL: http://crazyhappy.blogg.se/
Postat av: Rebecca (:

haha jo så skulle man ju okcså kunna göra ;)

2009-04-03 @ 16:40:22
URL: http://rebeccalundgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0