Tisdag

Hejuda mej, vad varmt det är!
Så varmt att jag funderar på att följa farfars exempel och alltid ha med mej en snytnäsduk att torka i pannan. Eller i alla fall stället jag svettas mest på -överläpen! Vissa svettas på pannan, andra på ryggen. Jag rinner om överläppen jag. Det ser nästan ut som om jag är väldigt snorig och inte snytt mej på länge. (Eller inte alls)
Med andra ord så känner jag mej alldeles sommar-fräsch när jag går där med min städmopp i solskenet.

Lördagskvällen bar det av mot Talludden, och skötsam som jag är var jag shafför. Väl framme är det legkontroll, och ungdomarna jag körde gick in och betalade utan att vakten lade någon större notis om någon av dem.
Däremot jag, som närmar mej 23, måste absolut bevisa att jag är över 18, för att sedan få en vänlig klapp på axeln med följd av goda ord "Du ska vara glad att du ser så ung ut.."
-mutter- jag bestämmer mej därefter för att leta reda på Vanessa, och gissade att hon befann sej i öltältet. Där får jag åter igen dra upp körkortet och bevisa att jag är över Inträdes-åldern, och jag får göra det ytterligare tre gånger under kvällen.
Det irriterar mej inte ett dugg att dom tappert fortsätter att fråga om legitimation hela kvällen. Det som däremot stör mej var att det var samma tant som frågade alla gånger.
Men vem vet, kanske hade jag sprungit och gett tillbaka det till min storasyster...

I söndags, väl hemma i Umeå igen, fick jag finbesök bestående av Johanna, tre små flickor och två vackra hundpojkar.
Där gjorde jag dagens goda gärning genom att låta dom äta sin lyxiga Max-mat hemma hos oss istället för gatan som en annan uteliggare.  





Kommentarer
Postat av: Poro

De var trevligt att träffa dig också :) men det verkar som om det kommer att bli länge tills vi ses nästa gång. Om vi inte ses innan ja åker

2009-08-12 @ 02:02:40
URL: http://poro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0