Skrattretande

Puh! Många timmar i stallet idag. Så mysigt!
Efter dom fått morgonmat(hästarna) och fått vara ute i hagen ett tag tyckte jag att det var dags för motion!
Det tar ungefär 25 min kanska att skritta till ridbanan i byn, och det var tur att jag ringde och frågade efter vägbeskrivningen. Dom kan ju inte gömma bort en ridbana så där! Jag hade aldrig hittat den om jag inte först for fel å gatt vända.
Men ja hittade! Jag la ut några, enligt "Danni" skrämmande, bommar och travade lite cavaletti. När hon började förstå att hon inte skulle hoppa över dom var hon superduktig! Lyfte riktigt bra på benen (för det mesta) och verkade tycka det var superkul=) Jag avslutade med ett litet kryss, och tredje gången jag "hoppade" så gjorde hon ett tappert försök till ett bocksprång. Det var nog det mesigaste jag varit med om! Hon sänkte huvudet lite grann och skuttade bara med bakbenen. Haha, så lustigt det var. Kändes knappt.
(Annars var det med Bus-Maya, den hästen kunde bocka! Först "hoppade" hon rakt upp i luften för att sedan sparka bakut-rejält-Man flög av som en liten tumvante. Om man inte flög av på första försöket så kunde hon ju alltid pall-nita och sänka huvudet- Och Voila-her work is dune!)


Av:Moa

På måndag har jag inplanerat ridbanan igen, fast med dressyr på schemat=) Jag behöver det lika mycket som hon.
Nu ska jag plocka bort lite grann, vi får ju främmande ikväll, och kanske få något i magen. Jag är hungrig som en varg!
Jag måste bara få Timmy att fröstå att han också är hungrig.

HOLA


Kommentarer
Postat av: poro

jadu moa min vän. de är iaf bättre att göra som ja gjorde i natt än att göra som jag gjorde på nyårs ;)

det är bättre att satsa på månen å hmana på bergstoppen än att gräva en grop å bli begravd :)

2009-01-24 @ 14:20:09
URL: http://poro.blogg.se/
Postat av: idas teckningsblogg!

den var FIN!! :)

2009-04-09 @ 18:46:38
URL: http://idelii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0