Vaken eller icke vaken

Jag överträffar mej själv genom att vara vaken innan tio, då min telefon börjar gorma.
jag raffsade åt mej telefonen, och i tron om att jag tryckte på Snooze knappen lade jag mej förnöjt mot kudden igen.

Jag vet inte hur länge mamma var i luren innan jag kom fram till att dom "Hallå.....hallå" faktikst kom från min telefon, eller hur den hamnat i min hand. Däremot tog den imponerande kort tid för mej att ta en glimt om vad klockan var och komma fram till att jag skulle fått sova en hel kvar längre om inte hon ringt och väckt mej -mutter-

Men det var inte för att väcka mej hon ringde (fastän jag står fast vid vad jag tror), utan för att hon ville att jag skulle köpa ett par leggings åt henne innan jag kommer till Malå igen.
Leggings med fröll.
Mm.. såna där med fröll kant.
Hon sa ytterligare två eller tre såna där oförståliga ord innan hon nämnde Spets-kant, då jag  faktikst förstod  vad hon menade.

i framtiden kan du väl komma ihåg att använda dej av dom simplaste ord du kan frambringa om du ska ringa och väcka mej i en sådan tidig morgon timma =)

Nu i efterhand måste jag nästan tacka min kära mamma för att hon väckte mej.  (nej, ingen ironi) annars hade jag, utan tvekan, fortfarande legat och sussat brevid Timmy.
Nu, med hennes hjälp, har jag fler timmar på mej att hitta nya kläder till i helgen!

Min mamma är den bästa mamman!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0