Sista veckan

Nu är jag inne på min sista semester vecka! Usch, fy och blä! Dom orden beskriver det ganska bra

Det har varit riktigt skönt att vara hemma i 4 veckor, så skönt att jag nästan glömt bort hur man lagar mat, diskar och tvättar. På att inte tala om in-handling av all mat! 
Med tanke på hur mycket pengar vi har "tjänat" in på att inte behöva slösa några tankar åt det hållet, är det inte bara en gång jag övervägt att flytta hem igen.

Men jag ångrade mej lika fort när jag fick höra att det stod en lite kuse och väntade på mej när jag kom tillbaka till Umeå som jag ska rida i ungefär en månad.
Nej, det är inte Danika, hon är fortfarande och ignorerar den ståtliga hingstens tappra frieri-försök -mutter- utan en häst vid namn Bobby.
Desvärre vet jag inte mer om honom än att han är en brun och valack och kan vara lite tjurig... (mer information kommer)

MIn semester har inte inehållit någon ridning, så jag har bara fått känna hur mina ridmuskler (som tar så lång tid att bygga upp) sakta tynat bort eller helt försvunnit.. huhu..
Igår var altså förstå gången jag satt på en häst sedan före midsommar, och jag tyckte det skulle bli väldigt mysigt att rida en tur i skogen.
Men vi hann inte skritta mer än några meter innan Bobbys hovar inte längre hade någon mark-kontakt, utan istället virvlade runt i luften. Inte bara en gång, utan upprepade gånger.
Allt som behövdes för denna balans övning var att be honom att gå frammåt. Han hade inga som helst planer på att lämna stallet. Punkt slut!
Efter många minuters kamp, med mantag och backningar, suckade jag och hoppade av. Men han skulle minsann inte få vinna så överlägset!
Vi tog en promenad in till skogen där jag sedan satt upp och fick min travtur i skogen. Hah!
Enligt mitt tycke ligger vi lika, 1-1, efter den rundan.
Fortsättning följer...
_________________________________________________________________________

Jag fick ett stort behov av att slösa bort en del av min lön igår. Så jag och Timmy tog bilen bort till Media Markt och köpte en kamera.
En Olympus E-520, rättare sagt. Så nu kommer bilduppdateringen att bli högt över huvudet bättre.

 



Nu ska jag åter igen bege mej mot stallet och försöka flörta in mej hos Bobby. Det återstår att se hur det går.
Men bilder på knasbollen är garanterat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0