Min dröm

Ja, altså. Angående min dröm inatt.
För det första -var i hellskotta får man allt ifrån?
För det andra -varför kommer man alltid ihåg knasiga drömmar?
För det tredje -..va?

Det började med att min mamma kom in och väckte mej för att jag hade försovit mej. Jag skule nämligen gifta om bara två timmar! Hon kommer inspringande med tre stycken (inte så vackra) klänningar som jag får välja bland, en grön, en knallrosa och en blå.
Jag börjar gorma om att jag minsann inte vill ha någon knälång klänning, utan en med släp (färgerna var det tydligen inget fel på?) så -hux flux- var Vanessa med oss, och vi beger oss ut på Klänningsjakt.
Jag var tydligen helt övertygad om att H&M hade brudklänningar, men Vanessa övertygar mej om att affären brevid korv-ståndet absolut hade den rätte klännigen (det finns ingen affär brevid korv-ståndet) så vi går nerför en trappa och kommer till en väldigt skumt ställe med alla möjliga saker. Vanesa frågar en gammal gubbe hon verkar väldigt bekant med om Bröllopsklänningar, och hans syster(?) tar fram en hudfärgad stor klänning som tydligen skulle krympa til den rätte storleken så fort man tar på sej den. Mmmm...låter troligt.

Sen börjar han ta fram massa skor som jag vägrar att ens prova för att jag skulle vist gå barfota pga skavsår..
Efter jag tackar nej till en håruppsättning (som skulle följa med klänningen) gick vi tillbaka till huset, och där står Timmy funderar på vilka jeans han ska välja och säger att han ångrar sej att han inte köpt kostym.

Nu är det här bara i stora drag, jag skulle ha skrivit ner det i morse när allt fortfarande var glasklart.
Men det var tydligen inget planerat bröllop=)

Jag längtar tills man kan filma in drömmarna och granska dom efterhand.
Vi lever väl på 2000-talet?


Kommentarer
Postat av: Mli

Haha du har ju lika sjuka drömmar som jag :P

2009-03-24 @ 20:15:31
URL: http://crazyhappy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0