En sån där hästtjej

Min orginale arbetskompanjon tog sej friheten att ta ledigt denna klämdag, (att jag inte också tänkte på det) så jag fick jobba med en manlig vikarie idag. Det är inte varje dag man ser en kille som mopar golv hela dagen.

Vikarie: Jaha, ska du hitta på något roligt i helgen?
Jag: Jaa.... imorgon har jag morgon jour -i stallet då, också ska vi spela brännboll på dagen, sen ska vi vara ett gång hos jag och grilla på kvällen och spela spel och grejs, sen ska vi nog ut på stan, tror jag.
Vikarie: Jaha, är du en sån där hästtjej!?

En sån där? Vaddå "en sån där"?


När jag var ute på gården idag och brostade katterna frågade en tant vad jag hade för liten söt kattunge med mej, och hon blev väldigt förvånad när jag sa att lilla Eiya faktiskt är lite över ett år nu. "Lika gammla som våran katt då" sa hon, och kom utbärandes på den största katt jag någonsin sett! Den var gigantisk! Och den skulle tydligen växa till den var fem, dessutom. (Det var en Main coon(stavning?)
Fan, till och med Maoui såg liten ut i jämförelse!

google-bild





Timmy är och fiskar, och det känns helt folktomt i lägenheten. Tur att jag har Eiya som livar upp stämningen åt mej till han kommer hem.
Så här ser min fredagskväll ut. How about you?



Kommentarer
Postat av: Malin

hehe, jaa du maine coon katter bli ju verkligen jääättestora!! har en kompis som har en korsning maine coon/skogkatt! och den vägde 12kilo vid 8månaders ålder!! (12kg!!!!) men attans snygg, och goo e han däremot..:) hehe...

2009-05-23 @ 12:40:22
URL: http://amhd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0