Halloweeeeen



Halloween, den läskigaste helgen på året -buuuuh-, och det stämmer. Jag hoppade faktiskt till en aning när jag kollade mej själv i spegeln nyss. Usch, en sån syn!
Jag hade fortfarande latex-klumpar och lite smink kvar i ansiktet, och när man har "våfflat" plus tuperat håret orkar man bara inte reda ut det när man kommer hem. Sen att det dessutom var två kilo hårspray i-sprayat gjorde inte tanken mera lockande...
Jag tog fram hårborsten, men jag gav upp fortatre än man säger Bu!


Nåväl. Emil och Sandra komma i alla fall förbi efter jobbet och skulle göra sej klara hos mej, och mitt i all "göra-sej-i-ordning" rusch lyckades jag även starta tvättmaskinen med min telefon liggandes i byxorna som tvättades... och då frågar man sej direkt, hur kan det inte finnas en direkt stoppknapp som gör att man kan tvärstoppa tvättningen för att öppna luckan?
Nej, först måste man ju komma fram till att telefonen är just i tvättmaskinen, och efter många knapptryck och slit i luckan måste man själv inse att maskinen i alla fall måste få centrifugera klart innan man får ut kläderna. Sedan kan man leta fram den dyngsura telefonen...
Tro det eller ej, men efter bara 10 minuter framför hårtorken var den så gott som ny! Det ska vara en Nokia för att klara en sådan rengöring.



          

 

Klart slut


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hehe ja men jag sitter ju och surar i min ensamhet ;) Inga barn blev dödade i år heller. Men det jag menade med barnen är att räcker det inte med 1 gång om året istället för 2. Spelar ju ingen roll om påsken är värre, det är ju i alla fall en traditionell svensk högtid.



Midsommar och påsk osv är inte påhittade högtider, det är ju tradition som har funnits väldigt länge i sverige, som har något med vår religion å göra å de vet jag inte ett smack om :P.

Jag syftar på halloween som inte är ett dugg svenskt eftersom vi har en högtid kring den tiden redan, nämligen alla helgona där man ska gå på graven och tänka lite extra på sina döda. Men vår egen högtid har nästan försvunnit eftersom halloween ska vara så roligt och stort. Alla hjärtans dag som verligen är till för att köpa massa småkraffs, man kan vara gullig mot varandra vilken dag som helst om året, varför måsta vara det på en "högtid". Känns lite löjligt. Nu väntar jag bara på att tacksägelsedagen ska komma till sverige, som verkligen inte har något med oss att göra. Det handlar ju om amerikansk historia. Men vi är ju inte sega med att ta åt oss allt man kan fira även om vi inte har någon anledning att göra det.



Så jo, det är nog ett varningstecken :)

Jag är nog lite för traditionell för alla importerade högtiden :)

2009-11-01 @ 16:05:18
Postat av: Mli

Hehe ja men jag sitter ju och surar i min ensamhet ;) Inga barn blev dödade i år heller. Men det jag menade med barnen är att räcker det inte med 1 gång om året istället för 2. Spelar ju ingen roll om påsken är värre, det är ju i alla fall en traditionell svensk högtid.



Midsommar och påsk osv är inte påhittade högtider, det är ju tradition som har funnits väldigt länge i sverige, som har något med vår religion å göra å de vet jag inte ett smack om :P.

Jag syftar på halloween som inte är ett dugg svenskt eftersom vi har en högtid kring den tiden redan, nämligen alla helgona där man ska gå på graven och tänka lite extra på sina döda. Men vår egen högtid har nästan försvunnit eftersom halloween ska vara så roligt och stort. Alla hjärtans dag som verligen är till för att köpa massa småkraffs, man kan vara gullig mot varandra vilken dag som helst om året, varför måsta vara det på en "högtid". Känns lite löjligt. Nu väntar jag bara på att tacksägelsedagen ska komma till sverige, som verkligen inte har något med oss att göra. Det handlar ju om amerikansk historia. Men vi är ju inte sega med att ta åt oss allt man kan fira även om vi inte har någon anledning att göra det.



Så jo, det är nog ett varningstecken :)

Jag är nog lite för traditionell för alla importerade högtiden :)

2009-11-01 @ 16:05:50
URL: http://crazyhappy.blogg.se/
Postat av: Mli

Hehe de va skönt att få "argumentera" av sig lite :P Nu känner jag mig mycket gladare och mindre sur-tantig -hihi-.

Alla vet ju att jag inte ska vara i närheten av barn, dom börjar bara gråta då. Det är sant! :D

2009-11-01 @ 20:16:38
URL: http://crazyhappy.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej :)

Jag har nu igång en hel del tävlingar och det kommer in nya hela tin.

Kanske något som just du skull vinna eller något att ge bort till någon utav dina nära & kära.

Passar ju perfekt nu när det är snart jul också och det är dags att inhandla julklappar.



Var gärna med :)

http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du ej intresserad ber jag om ursäkt och då är det bara ta bort den hära kommentaren :)



Ha det bra//M

2009-11-02 @ 21:16:17
Postat av: lillasyster

haha ja må säjja att du va väldigt vacker, ja skulle då verkligen inte vilja möta du ute på en mörk skogsstig, för då skull ja no få en hjärtatack !!!!! <3

2009-11-02 @ 21:18:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0