Schizofren? Bara lite...

Det händer inte alltför ofta att jag är vaken längre än Timmy på kvällarna. Jag kan nog faktikst räkna dom gångerna på en halv hand, ungefär. Och man kan ju tycka att om jag somnar före honom, så borde jag ju vakna före honom, men så är verkligen inte fallet!

Sedan man blivit mamma har man fått massor av "goda råd", och det bästa av dom är nog att man ska passa på att sova när den lilla sover. Det lever jag stenhårt efter, och den plikttrogna tjänaren i mej låter mej helt enkelt inte gå upp ur sängen förrän lillan vaknat, och då kan jag ju inte hjälpa att hon sover ca 12 timmar i sträck. Förutom mat-pauserna, såklart! (heter det fortfarande pause om man sover)

Här följs det då ingen röd tråd, inte. Till saken Moa!

För några nätter sedan var jag i alla fall vaken längre än Timmy, då jag åter igen fastnade i Om jag kunde drömma, När jag väl skulle lägga mej för att sova så kunde jag inte hitta lillans larm. Jag buffar på Timmy tills han gris-grymtar lite.
Moa: Timmy!
Timmy: -grymt- va..?
Moa: Ligger Lunas larm under din kudde?
Timmy sträcker upp händerna rätt upp i luften och viftar lite med dom
Timmy: Nej...
Moa kväver några fniss-atacker.
Moa: Timmy, ligger larmet under din kudde?
Timmy sträcker åter igen händerna mot taket och viftar på dom, lite häftigare den här gången..
Timmy: Nej...!
Moa: Men din nöt!  Ligger Lunas larm under din kudde?!'


Behöver jag säga att jag blev tvungen att kolla själv? =)




Dit jag egentligen ville komma till var att jag låg och tänkte på det igår, och jag fnissade ett bra tag innan jga kunde somna.
Ja...

Kommentarer
Postat av: Mli

Haha man är så logisk när man sover :P

2010-07-20 @ 18:04:26
URL: http://crazyhappy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0