Aj aj aj

Tidigare idag så låg Timmy och slappade på en spikmatta, och han såg så avslappnad ut att jag bara var tvungen att prova. Inte för att jag är jätte stressad eller så, men ja..
Jag sitter duktigt och väntar på min tur, och när den äntligen kommer så sliter jag av mej tröjan och lägger mej belåtet ner.
Men vad fan.. satan vad ont det gör! Stick gör det. Och bränns. Och drar. Överallt! Aj!Aj! Aj!
.
Enligt Timmy slutar det göra ont efter dryga 10 minuter, och är därefter "jätte skönt". Det tror jag inte ett smack på, så efter att ha kämpat någon minut så ger jag upp för att... ja, det gör för ont helt enkelt.
Moa: Jag vill inte. Det gör för ont! Aj aj aj
Timmy: Och du har fött barn... hmpf....
.
.
Ett typiskt manstecken. Ingen kvinna skulle jämföra barnafödande med en mesig spikmatta!
.
.
.
.
.
Moster Ida kom och hälsade på en sväng idag. Magen syns inte så bra bakom Luna, men det är HUGE! Fick även känna en liten spark. Det var magiskt! ;)

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Haha, vad roligt! Jag gjorde nämligen precis den jämförelsen för 2 dagar sedan när jag la mig på min spikmatta igen efter ett år ifrån den. Och jag tycker spikmattan gör sjukt mycket ondare de 4 första minutrarna än vad förlossningen någonsin gjorde. Men SEN efter de 4 minutrarna, ja då är man in heaven. Ja, om man står ut då :-)

2010-10-12 @ 20:25:35
URL: http://lattearlivet.blogg.se/
Postat av: Sofia-mamma till Vilja född med läpp och käkspalt

Tack,och detsamma!;)



Åh,jag får alltid höra kommentaren

"Men du har ju fött barn". jag är världens mes iaf! Jag ska snart tatuera mig och alla säger att det kommer vara som en fis i rymden. Det kommer det säkert vara också men föda barn går nog fortare. :D

2010-10-12 @ 20:54:30
URL: http://underbaravilja.blogg.se/
Postat av: Sofia-mamma till Vilja född med läpp och käkspalt

Tack,och detsamma!;)



Åh,jag får alltid höra kommentaren

"Men du har ju fött barn". jag är världens mes iaf! Jag ska snart tatuera mig och alla säger att det kommer vara som en fis i rymden. Det kommer det säkert vara också men föda barn går nog fortare. :D

2010-10-12 @ 20:54:31
URL: http://underbaravilja.blogg.se/
Postat av: Anonym

Va kul att d gick bra på ridningen!Du e såå dukti syster :) Å mosters älskling e alltid så glad!En riktig sötis e hon!Kram

2010-10-12 @ 21:43:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0