Senvägar och genvägar

Jag funderar starkt på att byta mitt mellananmn till "Hurtig". Eller varför inte efternamnet? Moa Hurtig. Vad hurtigt det låter. Hurt, hurt, hurt, hurt.

Jag och lillan har i alla fall varit på en 1,5 h lång prommis runt i byn idag. Mammas gamla manchestervagn hade vi också. En jättefin vinröd retorvagn med hjul som var minst sagt olämpliga för årstiden, små och smala. Jag tror det skulle rulla bra nog mycket bättre  sommarföre =)
När vi kom tillbaka till Rönnbärs möttes jag (lillan sov fortfarande) av en lapp på ytterdörren där det stog att dom befann sej på baksidan, och på baksidan vi for och spenderade dryga timman med att grilla korv, dra småbarnen i pulka och dricka coca cola. Namnam! Snö som tidigare varit lillans delikatess fortsatte sin succe, speciellt då hon kom på hur lättillgångligt det var åkandes i pulkan. Bara man stoppar ned handsken i marken kommer det upp med ett helt berg av go-heter. Lätt som en plätt!


Moster Ida och Luna, mormor och Noel.


Mor och dotter smuttar coca







Då går vi dåå....


Jag och Johnny tog genvägen bakom huset, och alla vet väl vad man säger om genvägar..?


Igår efter lillan somnat begav jag mej till Linn där jag, hon och VP åt alldeles för mycket godis och såg Tangled. Andra gången för mej och första gången för resterande. Disney har lyckts ännu en gång! 


Kommentarer
Postat av: Mli

Haha vi såg också den igår :D

2011-04-02 @ 16:11:40
URL: http://crazyhappy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0