Sjukling

Vissa dagar känner man sej oövervinnerlig. Man skulle kunna ta över världen utan minsta ansträngning och skaffa 10 barn till, lätt ! Andra dagar tycker man att ett barn är en handfull och man skulle helst inte sticka näsan utanför dörren i risk att ramla av minsta vindpust.

Förutom att lilla tjejen varit hes i nästan två dagar så fick hon även feber och en väldig hosta igår kväll. Inte kul alls. Hon fick sova med oss då hon verkligen inte kunde komma till ro själv i spjälsängen, men jag kan inte påstå att det blev någon nämnbar förbättring... Hon kryper ihop intill en ett tag, verkar slumra till, men så kommer hostan och hon börjar irra omkring i sängen igen. Stackars lilla tjejen, hon (och jag) har haft en jobbig natt inatt ♥ 

Imorse, vid halv 6, då jag väckte Timmy för att han skulle gå ner med henne till hennes farmor och farfar (där vi befinner oss nu) så nästan ångade det ur honom. Han var SÅ varm, och om det vore möjligt att faktikst kunna steka ägg på folks panna så var han inte långt ifrån det stadiumet... 
Vilka sjuklingar jag har i familjen, eller veklingar. Kan don inte hålla sej friska istället ?! Det blir så mycket roligare då, speciellt då jag känner att jag kanske joinar dom om någon dag eller två. Mitt huvud har börjat kännas sådär konstigt tungt och segt...  
Kanske jag ska passa på att vila jag med innan lilla prinsessan bestämmer sej för att vakna ?

 


Kommentarer
Postat av: Ida

Ni har smittat oss! Jag o Noel är oxå sjuklingar...:( ni sku va här o joina oss istället :) nä usch,,inge roligt me snor,hosta,värk i kropp o huvve..:( krya på er! Kramen

2011-08-16 @ 16:13:00
Postat av: Sandra

Stackare, inge kul att vara sjuk och kämpigt att ta hand om sjuka barn om nätterna! krya på er kram :)

2011-08-16 @ 17:55:07
Postat av: Anneli

Vi verkar ha blivit sjuka här också.. i alla fall Wilma.. :( Vi får hoppas att det snart går över både för er, och för ida och för oss.. :) krya på er.. :)

2011-08-16 @ 19:05:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0