Träningsvärk

På väg hem från ridbanan igår kväll

Igår var min tanke att hoppa lite med Z
då jag inte kunde vara med på hoppträningen (det brukar alltid lämnas kvar ca 4 hinder kvar på banan) men jag hann bara hoppa fram lite på volt innan det kom 4 ekipage till.  Absolut inga problem så länge alla kan rid-reglerna, men det tog inte länge innan jag beslutade att skritta hem igen. Vaddå högerregeln??
Vaddå skritta innanför 4-kanten??
Vaddå göra halt och tex rygga OCKSÅ innanfär spår, helst i volt??

Gaaaahh!! Sånt kan göra mej galen! Reglerna finns ju av en anledning... Nåja, idag ska jag rida ut istället och förhoppningsvis kan dom jag möter då iaf högerregeln.


Kommentarer
Postat av: AnnaLena

Fick tips av din blogg av kompis! När det gäller ridregler på ridbanan så visst - jag håller med! Men, du måste ha ett visst överseende med att de som bott i byn länge och haft banan mer eller mindre som sin egen - inte har någon som helst aning om vilka regler som finns! Sedan kan ju risken också bli att det kan komma en regel om att man inte får hoppa om det är fler än ett visst antal ekipage på banan - inte helt ovanligt! Har gett ditt nr till Emelie ang uteritt ikv.

2011-08-25 @ 09:37:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0