IKEA BABY!

Då var den efterlängtade IKEA resan avklarad, och jag kom hem med ENDAST 2 saker utöver min inköpslista. -klapp på min axel-
Emil och Sandra imponerade lite om kom brummadnes strax efter sju och hämtade upp mej, (om jag ska vara helt ärlig hade jag inte väntat mej dom förrän åtminstone halv 8 =)) och vi stryrde kosan mitt IKEA, tjohoo! Vi pratade hejdvilt mesta delen av resan och min nybrända skiva spelades sådär lagom högt i högtalarna, sådär så att man måste höja rösten lite för att höras. Man kan nog säga att vi hade lite disco i bilen.

När vi var dryga 5-6 mil från stutdestinationen så började bilen plötligt blåsa enbart kalluft trots att vi vred till det varmaste, och inte långt efter det stod tempmätar´n på 120. Happ happ, Emil stannade på närmsta p-ficka och vi gick ut och kikade lite, och eftersom till och med jag såg vad som var fel så behövde man tydligen inte vara någon bilexpert  -bilen tokläkte kylarvätska!
Som tur var så hade vi med oss 2 stora flaskor med vatten så vi fyllde upp med dom och bad till dom stora gudarna att vi skulle ta oss fram. (Tillbaka får bli ett senare problem)
Sagt och gjort, vi brassade vidare och bilen började ge med sej av lite värme igen och gick tillbaka till normala 90 grader. Ett tag i alla fall... efter ganska många svordomar och 2 påfyllningar av vatten fick vi äntligen parkera utanför IKEA och istället börja fundera på hur vi skulle ta oss hem? Dock löste det sej ganska smidigt då Emils snälla pappa erbjöd sej att hämta oss, vilket var supertur då han också äger en minibuss och vi skulle altså kunna handla lika mycket som planerat. Pjuh, det var ju det viktigaste!


Dagens bästa köp blev nog BARNVAGNEN jag fyndade på Blocket! Passande nog fanns det en exakt likadan jag varit intresserad av bara en bit ifrån Sundsvall, så dom vänliga själarna som ägde vagnen kom helt enkelt in med den så jag fick provköra och betala.
Mindre än hälften av vad den kostar ny gav jag för den, och då ingick det två sittdelar, 2 fotsackar och en liggdel. Dessutom har dom bara använt den 2 enstaka gånger då deras äldre som börjat stenvägra att åka vagn, så man kan typ säga att den är ny =) Ett FYND!

Man kan kombinera vagnen på många olika sätt. Bla:
*En liggdel och en sittdel vänd emot föraren
*En liggdel och en sittdel vänd frammåt
*En sittdel vänd emot föraren och en sittdel vänd frammåt

Pjuurfekt!

En liggdel och en sittdel, vänd frammåt.


En sittdel vänd emot föraren och en sittdel vänd frammåt






Sådärja, nu kan du komma lilla vän ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0