Strömavbrott i Flurkis

Lillan har fortfarande feber och inatt var hela hon åter brännhet. När jag sträckte mej och skulle tända lampan så hände det ingenting, fortfarande kolsvart!
Men vänta nu, vaddå kolsvart? Varför lyser inte lillans nattlampa? Det har vi alltid på... humm humm... ingen koppling alls. Utan minsta framgång trycker jag på den minst 10 gånger till.

Timmy letar sej ut efter rump-alvedon i mörkret och jag hör hur han stöter i både lillans gräsklippare och kojan, hehe, när han kommer tillbaka säger han att hela Flurkis är bäcksvart, då var klockan kring tre tror jag?
När vi vaknar igen vid halv 8 är det fortfarande bäcksvart i hela lägenheten, lillan tar tillfället i akt och pruttar ner hela blöjan och byxorna med ränn-skit (ursäkta detaljen) medan jag går och tänder lite (mycket) värmeljus.



Om det inte vore så att värmen sjönk till 16 grader (brrrrr) och att kylen/frysen inte funkade så var det riktigt mysigt med strömavbrott =) Passande nog kom strömmen tillbaka lagom till att det blev ljust ute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0