Oh helga jättejobbiga-natt...

Luvaligen vad härligt det är med mamma-lagad mat. Min mammas lagade mat, atlså. Inte lunas. Hennes mamma är inte alls någon Per Morberg i köket har jag hört.

Vi fick oss iväg bara en timma "för sent" igår, inte jätte illa med tanke på att vi hade två små med oss. Noel passade på att skita just när vi packat bilen, och Luna var inte sämre än att hon tog i och gjorde samma sak när dom kom tillbaka till bilen nybytta.
Efter en värdelöst plogad väg full av förrädisk snörök anlände vi till Malå strax innan klockan 22.00  igår kväll, och då tyckte lillan att hon sovit nog. Hon ville inte sova en blund till!
Trots vaggande, hjyssande, sjungande och allt jag kunde komma på så somnade hon inte förrän klockan 01.00. Yeey.
Jag kan lova att det var en dödstrött mamma Moa som däckade i sängen ungefär 1,5 sekund efter jag dumpat lillan i sängen för att sedan vakna kl 04 igen då det tydligen var dags för natt-vällingen.
Tack och lov så somnade hon om när hon slukat sista droppen. Usch, vad jobbigt det var. Får man säga så?
Jag säger det endå. Usch, vad jobbig hon var inatt. Det är allt bra tur att hon är oemotståndligt söt!


Idag har vi inte gjort alldeles för mycket. Moster Maya har hälsat på, dessutom så fick lillan bada i ett stort (normalt) badkar för första gången.


FrV: Ida, Maya, Mamma och lilla Noel



Lillan med sin mormor










Kommentarer
Postat av: Mli

Ja usch jag förstår dig! Dom där nätterna (typ varje natt här :P) är inte roliga. Längtar tills lillan bestämmer sig för att somna vid 7 på kvällarna å vakna vid 7 :P

2011-02-05 @ 00:30:31
URL: http://crazyhappy.blogg.se/
Postat av: Sandra

haha vilka fräckisar dom små var när ni skulle börja biltrippen ;) Mys med badkarsbadning :)

2011-02-05 @ 13:15:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0