Födelsedagsfikat

Strax efter fyra igår anlände vip-gästerna genom ytterdörren, och bara dryga halvtimman tidigare anlände jag själv genom den efter någon timma i stallet. Tidoptimist som man är så skulle jag, efter mina optimistiska beräkningar, vara hemma senast klockan tre. Så blev det inte riktigt.
Efter en snabb raggardusch samt klädombyte satte jag igång med garnering av smörgåstårtan, och satte sedan brudarna på det när dom anlände. Hemma hos oss får man minsann jobba lite för maten -höhö-.
.
Elmer har lånat lillans röda ros. Riktigt läckert och manligt blev det!
(i bakrunden syns magen med Sandra =) )
¤
Lillan med sin fina tunika hon fått av Tant Lina
¤
Elmer med rosen igen. Jag tror att han försöker jämna ut det hela med en måttstock.
Plus, minus, noll.
¤
(Tryffeltårtan längst bort var helt galet god, den blir det absolut att göra fler gånger!)
Emil fick äran att skära upp bitar åt alla då han satt(e) sej närmast. Jag tror ingen kan klaga på för liten bit i alla fall...
Namnam. Gott med Chokladjätten-kex =)
¤
Efter fikat och lite ordbajs drog sej Jimmie, Karin och Elmer tillbaka medans resterande (jag, Timmy, Sandra, Emil o Lina) satte igång att spela ruter sju tätt följt av det galnaste parti Chicago jag någonsin varit med om!
Efter köpstoppet vid 42 hade Lina kämpat sej till hela 51 poäng (vinst vid 52) innan vi alla blev nollade av Timmys fyrtal. -suck-
Det dröjde dock inte länge innan jag själv fick fyrtal i treor, men blev slagen i samma runda av Sandras fyrtal. Hon tog dock poängen istället för nollningen, men vad är oddsen??
Timmy hann i alla fall få ett fyrtal (och nollning) till innan Emil spurtade upp i ledningen med 43 poäng, och fick därmed inte bytesrätt längre. -hahaaa!-
Emil stog stilla utan poäng några rundor, med jämnar sedan ut det med ett fyrtal i given. I GIVEN!
Med andra ord så vinner han. Ett stort grattis till dej, Emil. -mutter-
¤
Vad har vi fått tag i för läskig kortlek? 5 stycken fyrtal i samma runda Chicago, det borde fan vara omöjligt!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Tack för supergoda fikat och en spännande chicagomatch, den var verkligen helgalen :)

2011-01-23 @ 12:55:53
Postat av: Timmy

jag lät Emil vinna, så han börjar tycka det är kul..

2011-01-23 @ 13:10:32
Postat av: Karin Fahlèn

Magiskt fika, måste vi göra om ;)Galen chicagorunda ni var med om!

2011-01-23 @ 15:57:41
URL: http://roligatider.blogg.se/
Postat av: Emil

Lät och lät? jag vet inte riktigt, låter som en förlorares bortförklaring:P Tack för en grym kväll!

2011-01-23 @ 19:44:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0