Väldans impulsivt!

Imorse (okej, klockan var 11) vaknade jag av att Timmy petade mej i axeln och frågade om vi inte kunde ta en tripp till Moräng idag.
-Hhmpfh.....va...?, svarade jag begåvat och gnuggar mej sönnigt i ögonen. Drömmer jag, är jag vaken? What´s the deal?
Men nej, jag var vaken, och vist menade han allvar! Så det var bara att försöka kvickna till fortast möjligt och komma iväg till stallet innan den långa bilfärden mot inlandet. Huga.

Nu är det ju så att jag inte kan stressa när jag befinner mej i ett stall. Skynda på kan jag göra så gott det går, men det är inte många minuter som sparas in. Redan när jag gick in genom stalldörren var tankarna om att "skynda mej så det inte blir så sent" långt bort.
Men med tanke på att vi var på vägen redan klockan tre så tycker jag att jag klarade mej alldeles utmärkt!

I alla fall. Idag red vi svängen i skogen igen, jag och Teo. Han skötte sej galant! Vi travar bara fortfarande då han behöver få lite bättre kondition, men kommer nog snart att börja flåsa igång honom med lite galopp också. Längtar!
Idag red jag på tre-delat och remontnosgrimma, och jag tror att han trivdes som bajsflugan i gödselstacken med det, för han hade samma fina, stabila trav både på hem och dit vägen. Han försökte inte tjuvöka ens en gång. Vädigt imponerande med tanke på att han igår betedde sej som ett fullblod på väg in till banan när vi vände. Aningen överdrivet, kanske =)





NU befiner vi oss i alla fall i Moräng, och jag tror bestämt jag ska gå ner och fika!


Kommentarer
Postat av: emelie

Jag har faktiskt aldrig varit så förtjust i att ha luva på hästen, Men röd är nog en svår färg att hitta i rätt nyans om man inte köper ett sett.



Ha en bra dag :)

2011-01-12 @ 10:46:59
URL: http://komkoma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0