Rita Rita Rita!

Dom senaste dagarna har det riktigt kliat i fingrarna på mej och ideérna har vuxit så det knakat i huvudet, nu gäller det bara att få ned det på papper.
Lättare sagt än gjort vissa gånger.
Mina första teckningar är lite Kan dee-inspererande och jag har tagit hjälp av henne med att få till skuggor, hår osv. Konstigt nog så ser inte människor och hästar likadana ut varken i skuggningen eller anatomi, så det krävs nog mycket, mycket mera träning innan jag tar mej mod att köra min alldeles egna stil. Men den kommer nog så småningom...
Just nu är det Kan Dee insperation som gäller. Inte kalkerat, inte taget "helt av", utan Kan Dee By Moa kan vi säga. ?
Som sagt, det krävs lite (ganska många) finjusteringar, men träning ger färdighet!

Kommentarer
Postat av: chanette

SV. ja de marknads nougaten MÅSTE du testa att göra.. gudomliga



kan dee e en toppen person att ta insperation från.. jag upptäckte hennes underbara kläder innan hon skaffa butik.. jag har hennes 3 första linnen. love them

2011-07-12 @ 13:01:14
URL: http://tartpalatset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0