Jag blev nästan lite rädd där...

Strax efter Timmy åkt till jobbet idag så slockande datorn. Bara sådär, stendöd! Den vägrade absolut att starta om trots att jag bönade och bad (svor och hotade med ett skumbad).
Djupt där inne började jag misstänka att det kunde vara grafikkortet som pajat, men jag kastade den tanken åt sidan fortare än fortast och hoppades istället att den bara tyckte att den gjort sitt för den här timmen och skulle starta igen efter våran promenad.
Den gjorde den inte, och jag var tvungen att gräva fram grafikkorttanken igen. Nedrans också! Hur ska vi klara oss utan dator? Det finns ingen budget just nu för trasiga datorer...
Som tur var behövde jag aldrig planera vidare om hur vida vi skulle klara oss utan dator för den startade igen efter vi rengjort den och tagit bort allt damm och ludd. Yey! Dessutom låter den nästan igenting nu, så det var kanske på tiden.
¨
Idag gick vi samma runda som vi gjorde igår, och konstigt nog kändes den mycket kortare idag trots träningsvärken som härjade i min rumpa =) Kanske för att det hade fryst på lite så jag slapp dra vagnen i gegga-moja? Kan tänkas...
När hon vaknade gick vi och hälsade på kaninerna i stallet. Dom blev helt vilda när vi kom in och attackerad vattenflaskan som för övrigt var snustorr! Deras bur var lika tom på vatten som den var på mat och hö(!!) och dom drack länge och väl när vi gått in och fyllt på vattnet. Några stackars morötter fick dom också, men av något hö eller vatten fanns inte ett spår... Eller ja, hö fanns det men det luktade starkt av mögel. Hoppas verkligen inte dom får av det. Kaniner är ju jätte känsliga ju...

Kommentarer
Postat av: big sister

meh!vem e d som ska ta hand om dom??tycker du ska ta dig ett snack me "ägarna"



tyckte du försvann bara sådär imorse ;)



Noel saknar sin kusin,framförallt alla pussar :)....snart måste vi träffas!

2011-03-09 @ 17:50:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0