Söndag-Onsdag Del 2

Oj, med den hära åsne takten kommer jag aldrig att hinna ifatt. Det är ju för tusan Torsdag idag. Vist?
I alla fall så återkommer jag med lördagens bravader tills jag fått bilderna från kvällen i fråga. En bild säger fler än tusen ord, så jag tänkte att om jag lägger ut två eller tre så behöver jag inte skriva något alls. Så ypperligt.
Söndagsmorgon började jag med ett glas Oboý för att sedan slita upp Lina ur sängen och sätta på en film. Hennes söta lillebror tipsade oss om filmen "Dinner for schmucks", och allt jag har att säga om den filmen är att den var ju.. eh.. intressant... Och att Mike från Vänner var med. Pheobes Mike.
Bilderna lånade från Google med sökord "Dinner for schmucks"
Ja, som ni ser. Intressant... Sevärd, absolut. Men intressant...
¨
Min bästa lillasyster har för övrigt flyttat till Umeå. Jag trodde det var för att hon ville bli nanny hos oss på heltid men hon har tydligen ett annat jobb... Vilken en, va? Jag kan nästan svära på att hon inte kan hitta ett bättre jobb där hon får gratis kost och husrum, och dessutom får hon jobba hur mycket hon vill! (minimum 12 h/dygn)
Hon kommer snart att komma krypandes.. höhö
I alla fall så var vi i Söndags och kollade på en 5-rummare åt henne, Jonas och Gizza (kissemjauen). Det var inget att hänga i julgranen, om man säger så, det kunde vi konstatera efter bara någon ynka minut. Dessvärre kom vi inte därifrån förrän dryga 3/4 dels timma senare då det var en hejdundrare till pratare som bodde där. Lillan var även tvungen att skrämma livet ur den 2 dagar yngre grabben som också han bodde där. Framfusig som hon är kröp hon direkt fram till honom där han satt i sin "lekhörna" och grabbade närmaste leksak, och lilla killen såg ut som om han sett ett spöke.
Allt hon verkar göra är att skrämma slag på stackars pojkar... Det är mammas flicka det!
I Måndags begav vi oss ut på en redig sparktur då vädret var bland det bästa! Sia-hunden blev så trött att hon lunkade EFTER oss sista biten. Det vill inte säga lite! Och istället för att ta gå in och ta en mycket, mycket välbehövd dusch så stannde vi ute i det fin, fina vädret ett bra tag innan vi gick in igen. (Duschning har liksom sjunkit i prio senaste tiden...)
Måndagskvällen spenderades på Hippo då det var dags för ännu ett dressyrpass. Och, puh, jobbigt var det allt! Red en enorm häst som krävde enorm ridning, och innan jag hittat alla knapparna på honom gick det verkligen superdåligt! Dock vägdes det upp igen då jag knappade några knappar rätt och kände plötsligt för att rida 2 timmar till. Love that feeling!
¨
Ojski påjski. Nu vaknade lillan.
To be continued...

Kommentarer
Postat av: bästa storasyster

hmm,alltså om jag inte minns fel så var vi väll aldrig iväg på nån lägenhetstitt i söndags?? visst va d väll förra veckan??tis eller så?visst ha vi bra minnen!

2011-03-03 @ 15:37:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0