Tur jag har någon som håller ordning på mej.

Det är en ordningssam liten dam jag har flåsande i hälarna på dagarna. Direkt det öppnas en skåplycka (i Luna-höjd), någon låda eller en diskmaskin så kommer hon genast och stänger den. Jag får nästan kasta in dom lortiga besticken i maskinen, och om jag inte råkar ha en hand eller ett finger i vägen så är det ju otur för mej. Lillan stänger i alla fall!
·
Då är det tur att man får en liten förvarning innan. När hon fått syn på den öppna lådan/luckan/dörren eller vad det nu kan vara så kommer hon ilande med ett pipigt "Iiiiihh! Iiiihh!", och då är det bara att flytta sej och låta henne. Hon trycker nämligen tills det hon ska stäna är stängt.
· 
-Ihhh, Ihhhh
-Nej, men vet du. Mamma måste få plocka in disken i maskinen.
-Iihhhh, Ihhhh!
-Nehe, okej. Stäng då....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0